• چاپ استيكر خودرو با بهترين كيفيت از آي آر چاپ
  • از مانيتور تا كاغذ
  • نكات ضروري چاپ بنر و تنظيمات فتوشاپ براي چاپ بنر
  • نكاتي در مورد سبك طراحي مينيمال
  • راهنماي استفاده از رنگ سياه در طراحي و چاپ

بررسي بيشتر درباره پوشش يو وي موضعي

۲۶ بازديد

كاغذهايي كه چشم را مي‌دزدند

در مطالب پيش با مفهوم فرايندهاي پس از چاپ آشنا شديم. اين فرايندها كه در حين و يا پس از فرايند چاپ بر روي كار انجام مي‌شوند ارزش‌افزوده‌هاي متفاوتي براي كار چاپي ما دارند. برخي از آن‌ها كمك مي‌كنند تا  ماندگاري كار بيشتر شود و برخي ديگر موجب مي‌شوند تا كار جلوه و نماي جذاب‌تري پيدا كند. پوشش‌ها اما جزو فرايندهايي هستند كه هر دو تأثير را با هم دارند. يكي از پوشش‌هايي كه بين صاحبان كسب‌وكارها لااقل به اسم هم خيلي شناخته‌شده است پوشش يو وي است. اين پوشش به خاطر تعادل خوبي كه بين زيباتر نشان دادن كار و كمك به ماندگاري ايجاد كرده خيلي مورد توجه است و استفاده از آن به‌خصوص در كارهاي تبليغاتي و بسته‌بندي و خلاصه هر جا كه جلب‌توجه مخاطب لازم است در حال رشد است. اما مثل هر پديده‌ي ديگري در اين دنيا اين فرايند نيز بي‌كم‌وكاست نيست و خيلي نكات را بايد در مورد آن دانست تا مثلاً خروجي كار مثل پنيرهاي كارتون تام و جري حالت متخلخل پيدا نكند يا از آن بدتر پوشش كار در اثر تا شدن نشكند و هزار نكته‌ي ديگر.  اگر صاحب تجارتي هستيد ارزش جلب‌توجه مشتري را خيلي خوب مي‌دانيد و در فرايند جلب نگاه و دل مشتريان يو وي موضعي دوست خيلي خوب شما مي‌تواند باشد. امروز با  اين پوشش كمي بيشتر آشنا خواهيم شد. آي ار چاپ

اين كه فرايند پوشش دادن UV موضعي چگونه انجام مي‌شود چيزي نيست كه شما براي تجارت خود زياد به آن نياز داشته باشيد و شرح جزئياتش فقط حوصله‌ي شما را سر خواهد برد. همين‌قدر بدانيم كه اين پوشش درواقع در ابتدا حالتي جامد ندارد. بلكه مايع مانندي است كه با تكنيك خاصي بر روي كل و يا بخشي از سطح كار چاپي شما قرار مي‌گيرد و بعد با تاباندن اشعه ماورا بنفش يا همان UV خشك مي‌شود.

اين پوشش هم مثل لمينيت حالت شفاف و مات دارد. پوشش شفاف انعكاس نور خيلي بيشتري دارد و باعث مي‌شود كه كار درخشنده‌تر و جذاب‌تر به نظر برسد. پوشش مات اما سطحي يكنواخت ايجاد مي‌كند كه كار مطالعه را خيلي ساده مي‌كند. بنابراين به‌طور ساده اگر قرار است يك جوري نظر مردم را جلب كنيد از يو وي شفاف استفاده كنيد و اگر مي‌خواهيد مطلبي را بخوانند از يو وي مات.

پوشش يو وي، پوشش نسبتاً سختي است و به‌طور مثال از پوشش‌هاي آبي محكم‌تر است و اين يعني محافظت بهتر كه خيلي خوب است. البته ميزان محافظت اين پوشش به‌پاي لمينيت نمي‌رسد و اين‌كه محكم و ضخيم بودن يو وي بي‌دردسر هم نيست. يكي از اين دردسرها احتمال شكسته شدن پوشش در زمان تا زدن كار است. بنابراين به‌عنوان يك نكته‌ي مهم اگر قرار است كاري تا بخورد قبل از اين كه از پوشش يو وي استفاده كنيد حتماً خط تاها زده شود و بعد از يو وي استفاده شود.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.