آرشیو آذر ماه 1399

سفارش چاپ آنلاين

  • چاپ استيكر خودرو با بهترين كيفيت از آي آر چاپ
  • از مانيتور تا كاغذ
  • نكات ضروري چاپ بنر و تنظيمات فتوشاپ براي چاپ بنر
  • نكاتي در مورد سبك طراحي مينيمال
  • راهنماي استفاده از رنگ سياه در طراحي و چاپ

چه رنگي تبليغ كنيم؟

۳۱ بازديد

چه رنگي تبليغ كنيم؟

 

شناخت رنگ ها و اثرات رواني آن  بخش ۱

رنگ‌ها هم مثل مزه‌ها و صداها با خود كلي احساس به آدم مي‌دهند. هركس با توجه به سن و جنسيت و  وراثت و سابقه و تجربه‌هاي كودكي نسبت به هر رنگي كه مي‌بيند احساسات مثبت يا منفي متفاوتي پيدا مي‌كند. هرچقدر هم كه بگوييم و دسته‌بندي كنيم بازهم هر چشمي يك‌چيز مي‌بيند و يك برداشت دارد. اما كار علم همين است كه از اين واقعيت واقعاً رنگ‌به‌رنگ يك نتيجه قابل استناد و قابل عملياتي شدن بگيرد و به برندها كمك كند تا ويژگي‌ها و اثرات مشترك رنگ‌ها را تا آنجا كه مي‌شود بشناسند. خوشبختانه جواب هم داده است و امروز برندهاي حرفه‌اي خيلي بهتر به هدف مي‌زنند.

البته بايد در نظر داشته باشيم كه مردم هر سرزمين بر اساس فرهنگ و ديگر شرايط نسبت به رنگ‌ها مي‌توانند احساسات متفاوتي داشته باشند و اين‌طور نيست كه بتوان باز يك نسخه را براي همه پيچيد. به‌طور مثال شايد براي خيلي از افراد در دنيا رنگ آبي و لاجوردي آرامش‌بخش باشد اما وقتي به مردان ايتاليايي عاشق فوتبال مي‌رسيم اين رنگ حتي مي‌تواند استرس‌زا يا هيجان‌آور هم باشد چراكه آن‌ها را به ياد لباس تيم ملي فوتبالشان مي‌اندازد. بنابراين در تحليل رنگ‌ها بايد هوشمند عمل كرد و بازار محلي و منطقه‌اي را در نظر گرفت. متأسفانه تحقيقات گسترده مناسبي در اين زمينه در كشور وجود ندارد. بنابراين به‌منظور آشنايي بيشتر شما با اين موضوع و سليقه‌هاي جهاني  نتايج يك گزارش تحقيقي و كاربردي در اين زمينه را بررسي خواهيم كرد. اين تحقيق كه در بين 232 نفر و در 22 كشور عموماً غربي در جهان انجام شده است بررسي كرده است كه زنان و مردان به چه رنگ‌هايي علاقه دارند. يافته‌هاي اين تحقيق بسيار جذاب و درعين‌حال كاربردي است.

 

رنگ موردعلاقه‌ي مردان و زنان چيست؟

شايد عجيب باشد ولي زن‌ها و مردها بالاخره در يك جا با هم اتفاق نظر دارند و آن علاقه به رنگ آبي است. در هر دو گروه رنگ آبي بيشترين طرفدار را دارد. ۳۵ درصد از زنان و بيش از نيمي از مردان(۵۷ درصد) رنگ آبي را به‌عنوان بيشترين رنگي كه به آن علاقه دارند انتخاب كرده‌اند. درباره چرايي اين انتخاب دلايل متفاوتي مي‌توان ارائه داد. اما به‌طوركلي مي‌توان گفت كه رنگ آبي به‌طور جهاني با مفاهيمي مثل آب پاكيزه آسمان آبي صداقت و قابل‌اعتماد بودن گره خورده است.

رنگ سبز در هر گروه به‌طور برابر و ۱۴ درصد را به خود اختصاص داده است. اما نكته‌ي جالب اين بررسي در مورد رنگ بنفش است كه اختلاف بين زنان و مردان را نشان مي‌دهد. در‌حالي‌كه رنگ بنفش بين خانم‌ها خيلي محبوب است و با ۲۳ درصد در جايگاه دوم انتخاب رنگ موردعلاقه قرار مي‌گيرند اين عدد در آقايان صفر است و هيچ‌ مردي اين رنگ را به‌عنوان رنگ محبوب خود انتخاب نكرده است. به‌طوركلي ۴ رنگ آبي سبز مشكي و قرمز انتخاب‌هاي اول آقايان و رنگ‌هاي آبي بنفش سبز و قرمز هم انتخاب اول خانم‌هاست.

 

 

 

مردان و زنان چه رنگي را كمتر از همه دوست دارند؟

اينكه بدانيم مردان و زنان هر يك از چه رنگي بيشتر خوششان مي‌آيد اطلاع ارزشمندي است اما لازم است كه به عكس قضيه نيز توجه كنيم و ببينيم هر كدام از اين دو دست از چه رنگ‌هايي كمتر خوششان مي‌آيد تا بتوان با تركيب اين دو اطلاع رنگ‌هايي را براي فعاليت موردنظرتان انتخاب كنيد كه بهترين نتيجه را داشته باشد.

وقتي به رنگي كه كمتر از هم علاقه داريم مي‌رسيم نارنجي قهوه‌اي بنفش خاكستري و زرد با هم در رقابت هستند. در بين زنان نارنجي با ۳۳ درصد و پس از آن  قهوه‌اي با ۲۰ درصد  و خاكستري با ۱۷ درصد سه رنگي هستند به‌عنوان نامطبوع‌ترين رنگ انتخاب شده‌اند. در سمت و در صدر فهرست ۲۷ درصد مردان رنگ قهوه‌اي را كمتر از همه دوست داشته‌اند و پس از آن بنفش و نارنجي هر يك با ۲۲ درصد قرار دارند.

 

 

در تصوير زير مي‌توانيد جمع‌بندي اين اطلاعات را به‌صورت تصويري مشاهده كنيد. در‌حالي‌كه بنفش رنگي است كه بين دو جنسيت بر سر آن اختلاف است در مورد ساير رنگ‌ها كم‌وبيش توافقي نسبي بين زنان و مردان وجود دارد.

 

 

كدام رنگ‌ها كم‌ارزش هستند؟

اصطلاحي كه در جامعه در مورد آن به كار مي‌بريم چيپ است. در ادامه‌ي تحقيق بررسي شده است كه مردان و زنان كدام رنگ‌ها را چيپ و ارزان مي‌دانند. به‌طور قابل‌توجهي نتايج اين بررسي به اعداد بررسي كمترين رنگ موردعلاقه نزديك است. نارنجي، قهوه‌اي و زرد رنگ‌هايي هستند كه افراد آن‌ها را كم‌ارزش مي‌دانند.

 

يافته‌هاي جذاب ديگر

تحقيق ديگري در سال ۲۰۰۷ در زمينه‌ي رنگ‌ها انجام شده است كه نتايج جالبي داشته است :

به‌عنوان يك قاعده‌ي كلي مردان بيشتر از زنان رنگ‌هاي آكروماتيك را تحمل مي‌كنند. رنگ‌هاي اكروماتيك به دسته‌اي از رنگ‌ها گفته مي‌شود كه رنگ ندارند و تنها شامل طيف‌هاي سياه‌وسفيد و خاكستري هستند.

وقتي به رنگ‌هاي خالص رنگ سفيد اضافه مي‌شود طيف رنگ‌هايي ايجاد مي‌شود كه به آن‌ها Tint گفته مي‌شود. در طرف مقابل وقتي به اين رنگ‌ها سياه اضافه مي‌شود دسته رنگ‌هايي را ايجاد مي‌كنند كه به آن‌ها Shade گفته مي‌شود. درحالي‌كه كه زنان رنگ‌هاي روشن‌تر و tint را ترجيح مي‌دهند كه يادآور نرمي و جواني است مردان بيشتر به رنگ‌هاي تيره‌تر و طيف shade علاقه دارند كه تداعي‌كننده قدرت و رازآلودگي است.

نكته‌ي جالب ديگر در اسامي‌ است كه ما براي رنگ‌ها به كار مي‌بريم. اين تجربه‌اي است كه احتمالاً هر يك از ما داشته‌ايم. خانم‌ها رنگ‌هاي بيشتري را مي‌بينند و از دايره اسامي خيلي گسترده‌تري براي آن‌ها استفاده مي‌كنند. مثلاً درحالي‌كه ممكن است كه يك مرد براي رنگ چند چيز از واژه‌ي بنفش استفاده كند يك خانم ممكن است به يكي بگويد بادمجاني و به ديگري ياسي و به ديگري  اركيده‌اي و همين‌طور الي‌آخر. در‌حالي‌كه مردان شايد در اكثر موارد نهايتاً از اسامي همان چند رنگ داخل جعبه‌ي مداد رنگي براي توصيف اطراف استفاده كنند خانم‌ها ممكن است ده‌ها اسم و رنگ را تشخيص دهند و به كار ببرند.

درك تفاوت‌هاي موجود بين ديدگاه‌هاي زنان و مردان در مورد رنگ‌ها اهميت زيادي دارد و اين مسئله‌اي است كه اغلب از چشم مردان صاحب تجارت جا مي‌افتد. بسياري از اوقات در جلسه‌هاي بازاريابي و ايده‌پردازي چند مرد نشسته‌اند و در مورد طرح يك پوستر براي فروش محصولي با جامعه‌ي هدف خانم‌ها فكر مي‌كنند و نظر مي‌دهند درحالي‌كه حواسشان به اين موضوع نيست كه آن‌ها نمي‌توانند خيلي از جزئيات رنگ‌ها را ببينند. شايد مهم‌ترين چيزي كه از اين تحقيقات بتوانيم بياموزيم درك ضرورت استفاده از همكاران خانم در طراحي تبليغات براي محصولات و خدمات شركت‌ها و تجارت‌هايي است كه در حال حاضر انحصار مردانه‌اي دارند.

 

 

درباره تابلو هاي دكوراتيو

۲۸ بازديد

درباره تابلو هاي دكوراتيو

 

حتماً شما هم يك تابلو بوم نقاشي را از نزديك ديده ايد و از آن لذت برده ايد. متأسفانه به دليل قيمت بالاي اين تابلوها خيلي از افراد از داشتن آنها محرومند و يا مجبورند از تابلوي عكس معمولي در خانه يا محل كار خود استفاده كنند. در اين شرايط، خريد تابلو دكوراتيو يك راه حل عالي براي شماست. با تابلو دكوراتيو كه از جنس پارچه كنواس است و از طريق دستگاه هاي چاپ مدرن توليد مي­‌شود، مي توانيد ويژگي زنده و واقعي بودن تابلو بوم نقاشي را تا حد زيادي تجربه كنيد و از طرف ديگر، آن را با قيمت پايين تري تهيه كنيد. از اين نوع تابلو مي­‌توانيد براي زيباسازي دكوراسيون خانه، دكوراسيون محل كار و ساير مكان ها استفاده كنيد. در ادامه با ما باشيد تا بهتر بدانيد كه تابلو دكوراتيو چيست؟

پارچه كنواس چيست؟

كنواس (canvas) نوعي پارچه است كه از پنبه و كتان ساخته مي­‌شود و داراي بافت ريز، نامنظم و پراكنده است. كنواس از قرن‌ها پيش توسط نقاشان به عنوان بوم در تابلو بوم نقاشي استفاده مي­‌شده است و به گفته برخي از اساتيد، هنرمندان اهل ونيز در قرن 16 از اولين كساني بوده‌­اند كه استفاده از اين پارچه را در نقاشي با رنگ روغن رواج داده­‌اند. اين پارچه به دليل بافت ريز خود، باعث راحتي كار و دقت بالاي نقاشي مي­‌شود و همچنين به دليل بافت نامنظم و پراكنده خود، ابتكار عمل را در نقاشي به طور كامل به نقاش مي­‌دهد و سمت و سوي خاصي غير از آنچه نقاش مي­‌خواهد، به تصوير نمي دهد. ويژگي جالب كنواس اين است كه هر تصويري كه روي آن چاپ شود، شبيه نقاشي مي­‌شود. به همين دليل در دهه­‌هاي اخير با توجه به پيشرفت چشمگير دستگاه هاي چاپ، چاپ روي بوم نقاشي رواج يافته و فروش تابلو دكوراتيو اوج گرفته است. بدين ترتيب شما مي­‌توانيد بدون آنكه مبلغ زيادي براي خريد اثر نقاشان بزرگي مثل استاد فرشچيان و تابلوهايي ماندگاري مانند شام آخر بدهيد، آنها را به خانه خود بياوريد.

پارچه كنواس داراي دو نوع طبيعي و مصنوعي است؛ نوع طبيعي اين پارچه، حتي بعد از چاپ هم قابل شستشو است و كيفيت چاپ بر روي آن تا چند دهه حفظ مي­‌شود ولي نوع مصنوعي آن قابل شستشو نيست و در صورت كثيف شدن آن، شما مي توانيد با دستمال خشك آن را تميز كنيد. در جنس طبيعي مي توانيد سالها بعد از چاپ هم با رنگ هاي اكريليك يا رنگ روغن، دوباره روي تابلوي خود نقاشي بكشيد.

چاپ تابلو بوم

چاپ تابلو بوم يا همان چاپ تابلو كنواس در مجموعه irchap توسط دستگاه چاپ UV انجام مي شود كه بهترين دستگاه چاپ براي چاپ كنواس است. اين دستگاه به دليل شدت پاشش رنگ بالا كه در مقياس پيكو-ليتر انجام مي­‌شود و نوع جوهر مصرفي، مقاومت چاپ را برابر رنگ­‌پريدگي و تابش نور خورشيد بالا مي­‌برد و همانطور كه گفته شد، در صورت استفاده از پارچه كنواس طبيعي، طرح شما به كيفيت مادام­‌العمر خود خواهد رسيد. چنين محصولي براي ساخت تابلوي دكوراتيو بسيار مناسب است. ناگفته نماند كه چاپ كنواس توسط دستگاه­‌هاي پلات هم انجام مي­‌شود ولي اين محصول با وجود كيفيت بالاي تصوير، عمر بالايي ندارد. استفاده از اين نوع چاپ­‌ها در مواقعي توصيه مي­‌شود كه شما نياز به يك تصوير با كيفيت داريد ولي عمر محصول براي شما اهميتي ندارد. به طور مثال در هنگام برگزاري جلسات و همايش­‌هاي كوتاه مدت، مي­‌توان از چاپ تابلو بوم با دستگاه پلات استفاده كرد.

ساخت تابلو دكوراتيو

براي ساخت تابلو دكوراتيو، بعد از چاپ تصوير بر روي پارچه كنواس، آن را بر روي كلاف هاي چوبي كه به شكل قاب هستند، مي كشند و از پشت به كلاف منگنه مي­‌كنند. به اين ترتيب تابلو بوم كنواس شما داراي بُعد مي‌شود و شما مي‌توانيد از آن به عنوان يك تابلو دكوراتيو استفاده كنيد. با اين كار بدون خريد تابلو نقاشي، مي­‌توان به وسيله يك نقاشي زنده، به زيباسازي دكوراسيون محل مورد نظر اقدام كرد.

انواع تابلوي دكوراتيو

تابلوي دكوراتيو در انواع مختلف يك تكه و چند تكه ارائه مي‌شود و در حال حاضر هر دوي آنها در مجموعه irchap  عرضه مي­‌شود كه از اين لينك قابل تهيه است. تابلو دكوراتيو چند تكه، معمولاً به نام تابلو چند تكه مدرن هم معروف است. تابلوي دكوراتيو از جهت محل استفاده تابلو هم به انواع مختلفي تقسيم مي­‌شود مانند تابلو دكوراتيو اتاق كودك، تابلو دكوراتيو آشپزخانه، تابلو دكوراتيو مديريتي و ... . نوعي از تابلو هم وجود دارد كه گاهي به عنوان تابلو دكوراتيو پشت نور شناخته مي­‌شود و در فضاهاي داخلي و بيروني مانند سوپرماركت­‌ها و مراكز تجاري استفاده مي‌­شود. اين تابلوها در واقع به شكل جعبه­‌اي از نور هستند كه نور در داخل آن‌ها و از پشت به تصوير تابيده مي‌شود و بيشتر به نام لايت باكس معروف هستند. براي خريد لايت باكس مي‌­توانيد از اينجا اقدام كنيد. تابلو دكوراتيو مدرن و سنتي، تابلو دكوراتيو برجسته و معمولي نيز از ديگر دسته­‌بندي­‌هاي اين محصول هستند.

انتخاب طرح تابلو دكوراتيو

با توجه به اينكه تابلو كنواس به طور دراز مدت در جلوي چشم شما خواهد بود و ناخودآگاه روزانه چند بار نگاه شما به آن خواهد افتاد، بايد در انتخاب طرح آن دقت كنيد. شايد در نگاه اول به نظرتان بيايد كه يك تابلوي ساده نمي­‌تواند تأثير خاصي روي انسان داشته باشد ولي بايد بدانيد كه هر بار نگاه به اين تابلوها كه خيلي هم واقعي به نظر مي­‌آيند، تأثير خود را بر روي روحيه شما مي­‌گذارد. وقتي كه كل اين دفعات را در طول زندگي خود در نظر بگيريد، متوجه تأثير تدريجي آنها بر روي روحيات خود و در نتيجه رفتار و احساسات خود خواهيد شد. به همين دليل است كه روانشناسان توصيه مي­‌كنند كه براي هر روحيه خاص و متناسب با نياز افراد، بايد تابلوي مخصوصي در محل زندگي استفاده شود. مثلاً اگر در خانه فرزندي داريد كه روحيات خشن يا افسرده‌اي دارد، مي­‌توانيد در منزل از تصاوير دل­‌انگيز طبيعت يا عشق و همبستگي انسان‌ها استفاده كنيد. يا اگر مي­‌خواهيد به صورت غير مستقيم، شخصيت فرزانه يا دانشمندي را به عنوان الگوي فرزند خود به او معرفي كنيد استفاده از يك تابلو بوم كنواس پرتره بهترين پيشنهاد براي شماست.

 

همكاران و گرافيست­‌هاي ما در مجموعه irchap آماده هستند تا با ارائه مشاوره رايگان، شما را در انتخاب طرح­‌هاي موجود و يا سفارش طرح‌­هاي دلخواه ياري دهند. براي مشاوره و سفارش تابلو دكوراتيو كافيست با ما تماس بگيريد. ضمناً شما مي­‌توانيد از محصولات ديگر ما مانند، فري پنل و رول­ آپ و چاپ روي تخته شاسي هم استفاده كنيد.

چاپ بنر تسليت

۲۹ بازديد

چاپ بنر تسليت با امكان انتخاب طرح ها و متن هاي متنوع با قابليت نصب در محل و يا ارسال فوري

 

كيفيت چاپ: خوب

جنس بنر: ۱۰ انس

نوع سفارش: انتخاب از طرح هاي آماده

تحويل فوري: دارد

نحوه ارسال: ارسال با پيك | نصب در محل

خدمات: پانچ | پايه استند

نحوه پرداخت: پرداخت آنلاين | پرداخت در محل

 

 

قيمت پايه محصول: 45,000 تومانكد محصول : BK-001

 

خيلي وقت‌ها دلتان مي‌خواهد يك پيام ساده را علاوه بر روش زباني با يك جلوه‌ي بصري هم به چشم مخاطبي كه برايتان مهم است برسانيد. پيام تبريك، تسليت، زيارت قبول، خوش آمدي، سفربه‌خير، به شخصي كه دوستش داريد يا برايتان به دليلي مهم است؛ ما در irchap سرويس جامعي براي اين‌گونه خدمات داريم. انواع طرح‌هاي از پيش آماده در اختيارمان هست تا در سريع‌ترين زمان براي آنچه شما مايليد ديده يا گفته شود يك بنر مناسبتي مهيا كنيم. ما مي‌دانيم اين‌گونه سفارش‌ها گاهي متأسفانه ناگهاني پيش مي‌آيد، و زمان كافي حتي براي تحويل و نصب بنر برايتان وجود ندارد. براي همين كافي است سفارش دهيد و محلي را كه مي‌خواهيد نصب شود اعلام كنيد، در سريع‌ترين زمان همكاران ما بنر را آماده و در محل موردنظر شما نصب مي‌كنند و حتي اگر عجله‌اي هم نباشد اين سرويس از زحمت غيرضروري شما كم مي‌كند.

 

خدماتي كه براي نصب بنر مي‌توانيد درخواست نماييد.

پانچ: حلقه‌هاي فلزي مي‌باشد كه در چهار گوشه بنر نصب مي‌شود و اگر بخواهيد بنر خود را با استفاده از طناب نصب نماييد كاربرد دارد.

پايه‌استندسازه ايست سبك وقابل حمل كه بنر به راحتي بر روي آن قرار مي‌گيرد و مناسب براي محيط داخلي و فضاهايي است كه امكان نصب روي ديوار وجود ندارد.

نصب در محل: آي آر چاپ جهت رفاه حال مشتريان گرامي امكان ارسال ونصب بنرهاي خير مقدم و تسليت را در محل دلخواه شما فراهم نموده است. فقط كافيست شما سفارش خود را ثبت كرده و در قسمت روش‌هاي ارسال(آخرين مرحله ثبت سفارش) گزينه نصب در محل را انتخاب نماييد.

 

براي سفارش با شماره  ۷۷۷۳۶۰۸۸ ۰۲۱ آي آر چاپ تماس بگيريد.

چاپ بنر تسليت

بنر ترحيم

كارت ويزيت شيشه اي

۳۳ بازديد

كارت ويزيت شيشه اي

چاپ كارت ويزيت شيشه اي شفاف و نيمه شفاف به صورت ديجيتال به همراه گارانتي چاپ و ارسال از طريق پيك با آي آر چاپ همراه باشيد.

 

جنس: PVC شفاف ۳۰۰ ميكرون

نوع چاپ: ديجيتال - يك رو چاپ

سايز: ۵/۵×۸/۵

قالب: گوشه گرد

حداقل تعداد: ۱۰۰ عدد

زمان آماده سازي: فوري | ۳ روز كاري

 

 

قيمت پايه محصول: 265,000 تومانكد محصول : Vf-001

 

جنس كارت : 

جنس كارت‌هاي ويزيت پي‌وي‌سي شفاف، انعطاف پذيري بالايي دارد و به صورت براق و شيشه‌اي بدون بافت عرضه مي‌شود. اين كارت‌هاي ويزيت PVC در برابر آب، تعريق و شكنندگي مقاوم مي‌باشند.

 

چاپ كارت :

چاپ اين نوع از كارت‌هاي PVC به صورت ديجيتال ۴ رنگ و با كيفيت بسيار بالا انجام مي‌شود و به دليل شفاف بودن اين كارت‌هاي ويزيت، تنها امكان چاپ در يك طرف كارت وجود دارد.

توجه :

سايز كارت‌هاي PVC شفاف ۵/۵×۸/۵ مي‌باشد و تنها به صورت گوشه گرد قابل سفارش هستند.

به دليل چاپ به صورت ديجيتال امكان سفارش تعداد كم براي اين كارت فراهم مي‌باشد.

كارت ويزيت شيشه اي

چاپ تابلو شاسي

۲۶ بازديد

چاپ تابلو شاسي

 

از انواع شيوه‌هاي تبليغاتي كه سازمان‌ها، نهادها و مؤسسات مختلف از آن براي نمايش محصولات خود استفاده مي‌كنند مي‌توان به تابلو شاسي اشاره كرد. براي تعريف تابلو شاسي مي‌توان بيان كرد كه به مانند يك تابلو تبليغاتي بوده كه براي نمايش تصاوير كاربرد دارد. اگر سازمان‌ها و مؤسسات مختلف بخواهند از تابلو شاسي براي نمايش تبليغات خود استفاده كنند قطعاً بايد در مورد آن اطلاعات خود را افزايش دهند تا بتوانند به يك بازدهي مناسب برسند.

استفاده از تابلو شاسي به دليل جذابيت خاصي كه دارد باعث مي‌شود تا بتوان براي محيط‌هاي خانوادگي و تزئين منزل نيز از آن استفاده كرد. امروزه با توجه به وضعيت نمايش تبليغات كه به كمك شيوه‌هاي مختلف قابل انجام است بسياري از افراد به دنبال چاپ تابلو شاسي هستند تا بتوانند براي مقاصد تجاري خود از آن استفاده كنند. ما در اين مقاله قصد داريم تا در مورد تابلو شاسي مطالب جالب و مفيدي را براي شما عزيزان هميشه همراه قرار دهيم.

تابلو شاسي

تابلو شاسي محصولي تبليغاتي و هنري است كه براي نمايش تصاوير از فاصله نزديك به كار مي­رود. تابلو شاسي­‌ها معمولاً به شكل مكعبي با ضخامت ۸، ۱۶ يا ۳۰ ميلي‌متر و از جنس MDF يا فيبر با كيفيت ساخته مي‌­شوند. عكس مورد نظر شما هم با چسب دو طرفه مخصوص بر روي آن چسبانده مي­‌شود. ويژگي خاص اين چسب­‌ها باعث مي­‌شود از ايجاد هر گونه حباب بر روي تابلو شاسي جلوگيري شود و تصويري كاملاً تخت و يكسان ايجاد شود

خريد تابلو شاسي با طرح دلخواه

شايد بتوان به زبان ساده بيان كرد كه تابلو شاسي از جنس ام دي اف بوده كه دو طرف آن به نحوي درگير بوده كه يك سو، آغشته به چسب است و سوي ديگر داراي شيارهاي مختلف بوده كه مي‌توان تصاوير زيبا را بر روي آن قرار داد. براي اينكه بتوان از شيوه‌هاي تبليغات تجاري استفاده كرد مي‌توان از تابلو شاسي كمك گرفت. چاپ و آماده كردن تابلو شاسي با توجه به اندازه و جنس آن داراي تكنيك‌هاي مخصوص به خود بوده كه استفاده از يك مجموعه مناسب باعث مي‌شود تا شما بتوانيد سفارش خود را به بهترين نحو ممكن تحويل بگيريد

خريد تابلو شاسي

تابلو شاسي در سايزبندي مختلف وجود داشته كه ضخامت‌هاي متفاوتي دارد كه هر كدام مي‌تواند براي مكان‌هاي مختلف مورد استفاده قرار بگيرد. اگر بخواهيد براي تبليغات خود از سايزهاي مختلف تابلو شاسي استفاده كنيد به كمك مجموعه آي آر چاپ مي‌توانيد سايزبندي مختلف را انتخاب كنيد. سفارش آنلاين از طريق وب سايت آي آر چاپ امكان پذير بوده و به شما اين اطمينان را مي‌دهد كه محصول مورد نظر را با بالاترين كيفيت براي شما عزيزان ارسال كند.

تابلو شاسي طراحي

انواع تابلو شاسي؟

تابلو معمولاً در انواعي مانند تابلو شاسي چوبي، تابلو شاسي طلقي، تابلو شاسي طرح­دار، تابلو فانتزي، تابلو شاسي شيشه‌­اي، تابلو شاسي كلاسوري، تابلو كارتوني و ... ساخته مي‌­شوند. نوعي كه بيشتر از همه مورد استفاده قرار مي‌­گيرد، تابلو شاسي MDF است كه توسط مجموعه irchap با كيفيت خوب و در طرح‌­هاي دلخواه شما ارائه مي­شود.

بايد عنوان كرد كه جنس تابلو شاسي از انواع مختلف بوده و به صورت كلي مي‌توان گفت تابلو شاسي داراي جنس سه لايه و يا فيبري، چوب‌هاي مستحكم و ام دي اف است كه هر كدام داراي معايب و مزاياي مخصوص به خود بوده و با توجه به هزينه‌اي كه مي‌خواهيد براي چاپ تابلو شاسي داشته باشيد مي‌توانيد يك جنس مناسب را تهيه كنيد. تابلو شاسي كه داراي جنس چوب‌هاي محكم است باعث مي‌شود تا فرم دلخواه به خود گرفته و براي نمايش تصاوير به شكل ويژه مورد استفاده قرار مي‌گيرد.

اما اگر بخواهيد از ام دي اف استفاده كنيد قطعاً يك انتخاب عالي داشته‌ايد چرا كه خريد تابلو شاسي ‌ام دي اف به عنوان محبوب‌ترين جنس در بين تابلو شاسي شناخته مي‌شود و داراي كيفيت بسيار زيادي است. اگر در بازار مدل‌هاي مختلف تابلو شاسي را دنبال كنيد مي‌توانيد به جنس‌هاي ام دي اف نگاه كنيد كه داراي طرفداران مخصوص به خود بوده و در بين افراد بسيار محبوب است

چاپ عكس روي شاسي ارزان

تابلو شاسي‌ ام دي اف

همان طور كه در بالا به آن اشاره شد تابلو شاسي ‌ام دي اف از جمله محبوب‌ترين جنس‌هاي تابلو شاسي محسوب شده كه طرفداران مخصوص به خود را دارد. ام دي اف به عنوان يك محصول چوبي شناخته مي‌شود كه داراي كيفيت بالا بوده و براي تابلوهاي مختلف قابل استفاده است. ضخامت ام دي اف به صورت معمول 8 ميلي متر در 16 ميلي متر است و براي تابلو شاسي مي‌تواند بسيار مناسب باشد. اگر بخواهيد براي خريد تابلو شاسي اقدام كنيد بهتر است به دنبال چاپ تابلو شاسي ‌ام دي اف باشيد چرا كه ماندگاري بالاتري دارد

چاپ تابلو شاسي

 

جنس كاغذ استفاده شده در تابلو شاسي داراي اهميت است كه از جمله كاغذهاي مورد استفاده در اين زمينه مي‌توان به كاغذ مات، كاغذ ابريشمي و كاغذ متاليك اشاره كرد. مجموعه آي آر چاپ توانسته است با بهترين كيفيت تابلو شاسي توليد كرده و براي مشتريان ارسال كند. تابلو شاسي در ضخامت 8، 16 و 30 ميل وجود داشته كه قابل چاپ است و با توجه به نياز شما تعيين مي‌شود.

 

تابلو تابلو شاسي

عوامل تعيين كننده تابلو شاسي

يكي از موارد حائز اهميت در چاپ تابلو شاسي اين است كه شما كيفيت تابلو شاسي مناسبي را انتخاب كنيد. عوامل مختلفي در كيفيت تابلو شاسي وجود داشته كه مي‌تواند براي خريد تعيين كننده باشد. عوامل زيادي در تعيين جنس تابلو شاسي مؤثر است كه از جمله آن‌ها مي‌توان به نحوه نصب و چسباندن كاغذ اشاره كرد. ابزار و وسايل مختلفي براي هم سطح كردن سطح ام دي اف در تابلو شاسي وجود داشته كه بايد به آن توجه نمود.

اگر در هنگام خريد تابلو شاسي و بعد از آن در زمان نصب، به سطح صيقلي تابلو توجه نكنيد اين امر باعث مي‌شود تا حباب بر روي كار نهايي شما ايجاد شود كه قطعاً مورد رضايت مشتريان نخواهد بود. در اين بين استفاده از چسب دو طرفه باعث مي‌شود تا كيفيت نصب تابلو شاسي افزايش پيدا كند. پس در هنگام خريد و نصب بايد به موارد گفته شده توجه كنيد تا بتوانيد يك خريد موفق و رضايت بخش داشته باشيد.

 

جنس كاغذ تابلو شاسي

در هنگام خريد تابلو شاسي بايد دقت داشته باشيد كه در مورد جنس كاغذي كه مي­‌خواهيد استفاده كنيد، تحقيق كنيد. به طور معمول جنس كاغذ تابلو شاسي از سه نوع كاغذ مات، كاغذ سيلك يا ابريشمي و كاغذ متاليك است. كاغذ مات و كاغذ ابريشمي داراي بافت هستند و به همين دليل توانايي انعكاس نور ندارند و به اثر انگشت، حساس نيستند. تفاوت اين دو نوع كاغذ در اين است كه كاغذ ابريشمي داراي بافت منظم است و به همين دليل مناسب نمايشگاه­‌ها و عكس­‌هاي آتليه است. البته كاغذ مات هم براي تصاوير روي ميز و ديوار و به طور كلي مكان­‌هاي پرنور مناسب است.

كاغذ متاليك به دليل اينكه داراي بافت نيست، توانايي انعكاس مناسب نور را دارد و ضمناً به اثر انگشت هم حساس است. از اين نوع كاغذ مي­‌توان در عكس­‌هاي اسپرت، عكس­هاي طبيعت و قاب شاسي­‌ها استفاده كرد.

موارد كاربرد تابلو شاسي

همان طور كه بيان شد چاپ تابلو شاسي يك شيوه تبليغاتي امروزي و مؤثر محسوب مي‌شود كه بسياري از افراد و سازمان‌ها براي نمايش تصاوير و عكس‌هاي خود از اين شيوه استفاده مي‌كنند. تابلو شاسي با توجه به قابليت شخصي سازي كه دارد به عنوان يك انتخاب مؤثر براي ادارات و ارگان‌هاي مختلف محسوب شده كه مقرون به صرفه است. به صورت كلي مي‌توان بيان كرد كه تابلو شاسي براي نمايشگاه‌هاي عكاسي، برندهاي لباس و دكوراسيون داخلي بسيار كاربردي است و مي‌تواند مؤثر باشد.

اگر شما به عنوان يك شخص بخواهيد از انواع تابلوهاي تزئيني استفاده كنيد و يا عكس‌هاي خانوادگي و شخصي را به عنوان يك دكور در منزل خود قرار دهيد مي‌توانيد چاپ تابلو شاسي را در دستور كار خود داشته باشيد. اگر بخواهيد با يك هزينه معقول به سراغ يك طرح زيبا براي نمايش عكس‌هاي خود برويد قطعاً استفاده از تابلو شاسي كه از يك مجموعه مناسب انتخاب شده باشد بسيار دلنشين است.

هزينه تابلو شاسي به چه صورت است؟

اگر بخواهيد تابلو شاسي را به صورت عمده براي مجموعه‌هاي مختلف كاري خود سفارش دهيد قطعاً از تخفيف‌هاي مناسب و ويژه بهره‌مند خواهيد شد اما اگر به صورت تكي به دنبال چاپ تابلو شاسي هستيد با توجه به نياز شما مي‌توان يك قيمت مناسب در نظر گرفت. در واقع بسياري از افرادي كه به صورت كاملاً حرفه‌اي در زمينه هنري و عكاسسي فعاليت دارند از تابلو شاسي براي نمايش تصاوير خود در نمايشگاه‌هاي مختلف استفاده مي‌كنند. براي اين كه بتوان يك قيمت مناسب در زمينه چاپ تابلو شاسي اعلام كرد بايد از ايده‌هاي ذهني شما اطلاعات داشت.

به عنوان مثال تابلو شاسي 30 در 30 داراي يك قيمت و تابلو شاسي 50 در 100 داراي يك قيمت مختلف است كه هر كدام با توجه به جنس به كار رفته در آن و نوع كاغذي كه براي چاپ تابلو شاسي استفاده مي‌شود متفاوت بوده و مي‌تواند تعيين كننده باشد. در اين بين استفاده از يك مجموعه مناسب به شما اين امكان را مي‌دهد كه بتوانيد در سريع‌ترين زمان ممكن و با يك قيمت رقابتي محصول خود را درب منزل تحويل بگيريد.

 

انواع چاپ تابلو شاسي؟

 گاهي ممكن است براي توليد تابلوي مورد نظر، از روش چاپ مستقيم يا فلت بد بر روي تابلو هم استفاده شود كه در اين صورت، تصوير ايجاد شده با كيفيت بسيار مناسب­‌تري خواهد بود ولي ايراد اين روش اين است كه امكان استفاده دوباره از تابلو شاسي براي تصوير جديد وجود نخواهد داشت.

معرفي مجموعه آي آر چاپ

مجموعه آي آر چاپ به عنوان يك مجموعه تخصصي در زمينه چاپ آنلاين اقلام چاپي است كه سفارش شما را از طريق پنل به صورت كاملاً برخط ثبت كرده و پس از تكميل مراحل آن كه شامل طراحي، نظارت، چاپ و پشتيباني پس از چاپ است محصول نهايي را درب منزل به شما تحويل مي دهد. اگر بخواهيد چاپ تابلو شاسي را در يك مجموعه معتبر انجام دهيد كه داراي هزينه‌هاي رقابتي و تضمين كيفيت است مي‌توانيد از شركت آي آر چاپ استفاده كنيد.

اين مجموعه با ثبت وب سايت خود به صورت رسمي در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي داراي رزومه‌ي مشخص بوده و فعاليت آن به صورت آنلاين انجام مي‌شود. شما اگر بخواهيد بنرهاي مناسبتي داشته باشيد و يا از كارت ويزيت‌هاي متنوع استفاده كنيد قطعاً انتخاب مجموعه آي آر چاپ مناسب است چرا كه وجود مشاوره رايگان به شما اين امكان را مي‌دهد كه بتوانيد يك خريد موفق و عالي داشته باشيد.

چگونه اينترنتي تابلو شاسي سفارش دهيم؟

يكي از موارد حائز اهميت در انتخاب تابلو شاسي اين است كه شما بتوانيد يك مجموعه مناسب را براي خريد انتخاب كنيد تا ضمن پرداخت هزينه، محصول نهايي را با تضمين كيفيت دريافت كنيد. براي خريد تابلو شاسي به شما پيشنهاد مي‌كنيم از خدمات مجموعه آي آر چاپ استفاده كنيد چرا كه باعث مي‌شود تا با مديريت هزينه و زمان بتوانيد يك محصول با كيفيت را درب منزل تحويل بگيريد.

براي خريد اينترنتي تابلو شاسي كافيست در سايت ثبت نام كنيد و سپس طرح مورد نظر خود را براي ما در سايت آپلود كنيد و بعد از پرداخت مبلغ نهايي، در 2 يا 3 روز كاري محصول خود را در درب منزل تحويل بگيريد. براي تماس با ما مي­‌توانيد تلفن‌هاي تماس را از لينك داده شده به دست آوريد. كارشناسان ما در ساعات اداري و روزهاي كاري آماده هستند تا مشاوره لازم را به شما ارائه دهند و بهترين گزينه ممكن را از لحاظ قيمت محصول و كيفيت چاپ طرح به شما پيشنهاد كنند.

 

منبع: https://irchap.ir/productsubgroup/1022/%D8%AA%D8%AE%D8%AA%D9%87-%D8%B4%D8%A7%D8%B3%DB%8C

چاپ روي چوب

۳۱ بازديد

چاپ روي چوب و ام دي اف

چوب به عنوان عنصري از طبيعت همواره حس زنده بودن و طراوت را به انسان القا مي‌كند به طوري كه يكي از متريال‌هايي كه همواره براي شاداب‌سازي محيط در دكوراسيون‌ها استفاده مي‌شود، چوب است. در هنگام چاپ روي چوب در صورتي كه طرحي كه بر روي چوب چاپ مي‌شود از كيفيت و رزولوشن بالايي برخوردار باشد و يك تصوير بسيار نزديك به واقعيت ارائه دهد، خاصيت طراوت و زنده بودن چوب را چند برابر مي‌كند و حس بسيار خوب و طبيعي به ناظر مي‌دهد. البته اين هم‌افزايي در زماني بيشتر رخ مي‌دهد كه چاپ انجام شده به صورت مستقيم باشد يعني دقيقاً خود چوب باشد كه طرح يا نقشي را پذيرفته است و اين طرح، به اصطلاح به خورد چوب رفته باشد نه آنكه به واسطه يك بر چسب يا شيء ديگر به چوب چسبيده باشد و يا با روش‌هاي چاپ آماتور، فقط بر روي لايه سطحي چوب چسبيده باشد. همه اين نكات در مورد چاپ روي ام دي اف هم با فاصله كمي درست است. البته ام دي اف به دليل يكنواختي بيشتري كه نسبت به چوب دارد طرح يكنواخت‌تر و يا كيفيت‌تري توليد خواهد كرد ولي بديهي است كه ممكن است طراوت و زنده بودن چوب را نداشته باشد.

حوزه چاپ مستقيم روي چوب و ام دي اف چند سالي است كه با حضور دستگاه چاپ uv يا همان دستگاه فلت بد (flat bed) متحول شده است. در ادامه در مورد اين روش كه با تكنولوژي خاصي انجام مي‌شود توضيح خواهيم داد.

 

چاپ روي چوب UV

چاپ روي چوب UV به كمك دستگاه چاپ فلت بد انجام مي‌شود. اين دستگاه در مدت كمي كه وارد بازار چاپ شده است تحولات زيادي را پديد آورده است و مهمترين دليل آن هم استفاده از تكنولوژي تابش اشعه UV است كه باعث مي‌شود چاپ بر روي انواع سطوح سخت مانند چوب، شيشه، فلز و ... با كيفيت و رزولوشن بالا ممكن شود. جوهر مورد استفاده در چاپ UV يك نوع جوهر خاص به نام جوهر UV‌ است كه با اشعه UV‌ سازگاري كامل دارد و در اثر تابش آن، كاملاً بر روي سطح مي‌چسبد و حركتي نشان نمي‌دهد. اين دستگاه داراي تخت صافي است كه سطح چاپي مورد نظر اعم از چوب، ام دي اف، فلز و .. بر روي آن قرار مي‌گيرد و كار چاپ فلت بد روي چوب و ساير سطوح را براي شما انجام مي‌دهد.

دستگاه فلت بد در اندازه‌هاي متنوعي توليد مي‌شود كه مجموعه irchap با در اختيار داشتن يكي از بزرگترين مدل هاي اين دستگاه، توانايي چاپ عكس روي چوب‌ در اندازه‌هايي تا ۶ متر مربع و با ضخامت ۱۳ سانتيمتر را دارد. به طور كلي مي‌توان گفت ماندگاري بالا، رزولوشن عالي و زنده بودن طرح از مهمترين مزاياي چاپ روي چوب فلت بد است كه شما مي‌توانيد از آن بهره‌مند شويد.

 

كاربردهاي چاپ روي چوب

امروزه چاپ روي چوب كاربردهاي مختلفي در دكوراسيون داخلي مانند چاپ روي كمد، بوفه، تختخواب، وسايل چوبي خانه و ... دارد. همچنين چاپ بر روي پارتيشن‌ها و پوشش‌هاي چوبي بر روي ديوار، جعبه‌هاي تزئيني، تابلوها و استندهاي تبليغاتي، ماكت‌هاي چوبي و ... از كاربردهاي ديگر چاپ روي چوب است.

به طور كلي شما مي‌توانيد تصويري از طبيعت و يا انسان را با كيفيت بسيار بالا روي چوب چاپ كنيد و به عنوان تابلوي دكوري از آن استفاده كنيد. البته بسته به اندازه تابلوي شما استفاده از قاب دكوري مناسب، مي‌تواند زيبايي تابلو را بيشتر كند و آن را تبديل به يك قاب عكس چوبي كند. هر چند در حال حاضر خيلي از سليقه‌ها به اين سمت رفته است كه تابلو را بدون قاب بر روي ديوار نصب مي‌كنند.

كار ديگري كه براي زنده شدن محيط خانه خود مي‌توانيد به كمك چوب انجام دهيد چاپ روي وسايل چوبي در خانه است. مخصوصاً براي وسايلي كه به طور مداوم جلوي چشم شما هستند و مرتباً مي‌توانيد از زيبايي طرح چاپ شده لذت ببريد. براي مثال مي‌توانيد يك زير ليواني چوبي با طرح بسيار زيبا براي خود داشته باشيد كه هر بار چاي مي‌خوريد آن را ببينيد و يا بر روي ميز ناهار خوري خود، طرحي زيبا و با كيفيت از طبيعت و جنگل چاپ كنيد. همچنين مي‌توانيد روي برخي جعبه‌هايي كه در خانه براي امور خاص و بلندمدتي مانند نگهداري آلبوم عكسها، جواهرات، اسناد و ... استفاده مي‌شود، طرحي زيبا و دكوري چاپ كنيد.

كافيست كمي ايده‌پرداز باشيد تا بتوانيد از خصوصيات ويژه‌اي كه چاپ روي ام دي اف UV و چاپ روي چوب دارد، براي زيباسازي و زنده‌سازي محيط كار يا خانه خود استفاده كنيد.

 

چاپ روي ام دي اف از طريق آنلاين

براي چاپ روي چوب و ام دي اف از طريق آنلاين در irchap  بايد بعد از ثبت نام در سايت، محصول مورد نظر را انتخاب كنيد و با واريز مبلغ، آن را در درب منزل تحويل بگيريد. نمونه چاپ روي چوب در طرح‌ها و رنگ‌هاي مختلف در سايت موجود هست. شما مي‌توانيد فقط با يك كليك، طرح مورد علاقه خود را سفارش دهيد.

در صورت نياز به چاپ طرح اختصاصي مي‌توانيد آن را براي ما ارسال كنيد. مناسب بودن كيفيت فايل باعث افزايش سرعت در انجام كار شما خواهد بود. در غير اين صورت فايل شما توسط كارشناسان irchap بررسي و تغييرات لازم از جهت كيفيت يا اندازه روي آن انجام خواهد شد. چاپ روي چوب در شركت irchap به كمك دستگاه چاپ UV انجام مي‌شود. ضمناُ چاپ روي فلز، چاپ روي چرم، چاپ روي شيشه و آينه و چاپ روي پي وي سي (pvc) هم در مجموعه irchap انجام مي‌شود و شما مي‌توانيد از لينك‌هاي مربوطه آن ها را سفارش دهيد.

 جهت تماس با ما مي‌توانيد تلفنهاي تماس را از لينك داده شده به دست آوريد. كارشناسان ما در ساعات اداري و روزهاي كاري آماده هستند تا مشاوره لازم را به شما ارائه دهند و بهترين گزينه ممكن را از لحاظ قيمت محصول و كيفيت چاپ طرح به شما پيشنهاد كنند. در ادامه مي‌توانيد محصول مورد نظر خود را انتخاب كنيد.

 

منبع: https://irchap.ir/productsubgroup/1036/%DA%86%D8%A7%D9%BE-%D8%B1%D9%88%DB%8C-%DA%86%D9%88%D8%A8

چاپ فلكس

۲۵ بازديد

چاپ فلكس

فلكس متريالي است كه مورد استفاده ي آن تابلوهاي سردر مغازه‌ها، شركت‌ها، فروشگاه‌ها، تابلوهاي عابر پياده، برخي بيلبوردها و روي هم رفته براي تابلوهايي مورد استفاده قرار مي گيرد كه لامپ مهتابي دارند.
فلكس يا فلكسي در دو نوع  فلكس چيني و فلكس كره اي در بازار وجود دارد. فلكس كره اي با بافت ۱۰۰۰*۵۰۰ و كيفيت عالي و فلكس چيني با بافت ۵۰۰*۵۰۰ مي‌باشند.
ماندگاري رنگ چاپ فلكس مقابل نور آفتاب با توجه به انتخاب جوهر مناسب، بسيار بالا و حدود ۲ سال است. نوع دستگاه چاپ نيز نقش بسيار مهمي در بالابردن كيفيت چاپ فلكس دارد.

مزاياي چاپ فلكسي شامل قابليت عبور نور بالا، مقاومت مقابل نور آفتاب و رطوبت و نيز مقاومت كششي در برابر پارگي مي باشد و چاپ فلكس در تمام مناطق و شرايط جوي مختلف قابل استفاده است.

خدماتي كه براي نصب فلكس مي‌توانيد درخواست نماييد.
پانچ:  حلقه هاي فلزيست كه دور تا دور فلكس نصب مي‌شود و اگر بخواهيد فلكس خود را با استفاده از طناب نصب نماييد كاربرد دارد.
وِلد: ايجاد فضايي در طرفين فلكس چاپ شده جهت قرارگيري ميله يا داربست و نصب فلكس از طريق آن.
سفيدي: قرار دادن حاشيه سفيد اضافي در طرفين فلكس .در صورت نصب فلكس چاپ شده در قاب و يا به صلاحديد شما.

براي چاپ تابلو فلكسي اينجا كليك كنيد.

چاپ و نصب استيكر

۳۰ بازديد

چاپ و نصب استيكر

حتماً شما هم تصاويري كه روي شيشه برخي فروشگاه‌ها چسبيده شده است را ديده‌ايد و يا به استيكر خودرو ديجي كالا وقتي به درب منزل شما براي تحويل كالا آمده است، دقت كرده‌ايد. نامي كه در حرفه چاپ و تبليغات به اين تصاوير داده مي‌شود، استيكر است. استيكر يا وينيل يا ليبل، يك لايه نازك ولي مقاوم از جنس pvc‌ است كه با اهداف تبليغاتي يا تزييني بر روي اكثر سطوح مانند ديوار، پلاستيك، فلز، شيشه، چوب،MDF، گچ و ... قابل چسباندن است. استيكر كاربردهاي زيادي در حوزه تبليغات تجاري براي معرفي انواع محصولات غذايي، شوينده‌ها و كالاهاي مختلف دارد. همچنين از استيكرها بر روي درب شيشه‌هاي ورودي، ديوارها، كف يا سقف شركت‌ها و فروشگاه‌هاي مختلف براي معرفي محصولات و خدمات آنها به وفور استفاده مي‌شود. علاوه بر اين از استيكر براي زيباسازي دكوراسيون منازل هم مي‌توان به خوبي استفاده كرد و طرح‌ها و نماهاي زيبايي را با قيمت ارزان ايجاد كرد. اگر شما هم به دنبال طراحي برچسب روي شيشه مغازه خود هستيد و يا مي‌خواهيد به جاي كاغذ ديواري در خانه خود از استيكرهاي زيبا استفاده كنيد، ادامه اين مطلب را از دست ندهيد.

چاپ وينيل چيست؟

چاپ وينيل يا همان چاپ استيكر نوعي فناوري چاپ است كه توسط دستگاه‌هاي چاپ پيشرفته مانند اكوسالونت بر روي يك لايه نازك از pvc انجام مي‌شود. اين نوع چاپ بسيار با كيفيت بوده و قابل شستشو است. اندازه چاپ وينيل طوري است كه مي‌تواند ابعاد كوچك مانند برچسب يك شيشه مربا تا تبليغاتي را كه بر روي يك قطار نصب مي‌شود، پشتيباني ‌كند. در ادامه با ما باشيد تا در مورد انواع استيكر و كاربردهاي آن بيشتر بدانيد. چاپ استيكر مش

انواع استيكر يا وينيل از نظر جنس؟

استيكر را معمولاً از جهت جنس به چهار دسته استيكر شيري يا سفيد،استيكر شيشه‌اي وشيشه مات كن، استيكر خود رنگ و شب‌رنگ  و مش تقسيم مي‌كنند. كه تمامي آن‌ها استيكر هاي پشت چسبدار و مقاوم در برابر عوامل محيطي مانند رطوبت و نور خورشيد مي‌باشند.انتخاب هر كدام از آن‌ها بر اساس نوع كاربرد و محل استفاده مشخص مي‌شود كه در ادامه به شرح ويژگي‌هاي آن‌ها مي‌پردازيم

استيكر شيشه‌اي:

اين نوع استيكر بر روي شيشه‌ها نصب مي‌شود و به طور معمول روي شيشه‌هاي ورودي درب فروشگاه‌ها و محل‌هاي كار استفاده مي‌شود. مهمترين ويژگي استيكر شيشه‌اي اين است كه زمينه طرح شما بي‌رنگ است و در آن از وينيل شفاف استفاده مي‌شود. در نتيجه طرح از دو طرف قابل ديدن است. بدين ترتيب حداكثر بازدهي تبليغاتي را براي شما به ارمغان خواهد آورد. فروش استيكر شيشه‌اي در مجموعه irchap‌ از اينجا انجام مي‌شود.

استيكر شيري يا سفيد:

ويژگي استيكر شيري اين است كه رنگ زمنيه pvc در آن سفيد يا شيري است و اين موضوع باعث مي‌شود كه ديد اين نوع استيكر فقط از يك طرف باشد. اين نوع استيكر از محبوبيت و كاربردهاي بيشتري نسبت به استيكر شيشه‌اي برخوردار است. همين نوع استيكر است كه براي تبليغات روي خودروها و يا ديوارها و كف فروشگاه‌ها و همچنين فضاي داخلي خانه‌ها استفاده مي‌شود. براي خريد استيكر شيري كه در دو نوع براق و مات عرضه‌ مي‌شود، مي‌توانيد از اينجا اقدام كنيد.

در مورد استيكر خود رنگ و استيكر شب‌رنگ هم بايد بگوييم كه نوع اول به استيكري گفته مي‌شود كه رنگ زمينه را خودتان انتخاب مي‌كنيد و نوع دوم استيكري است كه به دليل بافت خاصي كه در آن به كار مي‌رود، در شب با بازتاب نور محيط، درخشندگي خاصي در طرح شما ايجاد مي‌كند.

چاپ مش

استيكر مش هيچ تفاوتي از جهت كيفيت و نوع خدمات با ساير استيكر ها ندارد. اين نوع استيكر مانند استيكر شيشه‌اي روي شيشه نصب مي‌شود و وجود سوراخ‌هاي متعدد روي آن كمك مي‌كند تا فضاي داخلي از نور بيرون محروم نشود و تا حد زيادي ديد از بيرون از بين مي‌رود، بنابراين در كنار تبليغات پشت شيشه مغازه يا فروشگاه خود مي‌توانيد از نور بيرون هم استفاده كنيد.

قيمت چاپ و نصب استيكر چقدر است؟

براي بررسي قيمت چاپ و نصب استيكر بايد دو مؤلفه جنس وينيل يا استيكر و همچنين تكنولوژي چاپ را در نظر بگيريم. چاپ استيكر و ليبل در حال حاضر توسط دو دستگاه اصلي اكوسالونت و يا يو وي انجام مي‌شود. چاپ UV‌ از چاپ اكو كيفيت بهتري دارد ولي هزينه چاپ آن بالاتر مي‌باشد. از مزاياي چاپ UV‌ مي‌توان به رزولوشن بالاي چاپ، ماندگاري خيلي بالا در مقابل نور آفتاب و سازگاري با محيط زيست اشاره كرد. همچنين دو برند اصلي وينيل موجود در بازار، برند چيني و ترك هستند كه برند ترك كمي گران‌تر است و كيفيت بهتري دارد.

 قيمت چاپ استيكر شيري از چاپ استيكر شيشه‌اي ارزان‌تر است و قيمت برچسب مش يا همان استيكر مش با استيكر شيشه‌اي تقريباً يكسان است. چاپ استيكر با لمينت هم حدود ۷۰ درصد در هر متر مربع به هزينه شما مي‌افزايد ولي كيفيت محصول خروجي و ماندگاري آن را بسيار بالا خواهد برد. توصيه مي­كنيم در صورتي كه مي‌خواهيد چندين سال از استيكر خود استفاده كنيد از چاپUV و برند ترك استفاده كنيد ولي اگر قصد استفاده از محصول در زمان‌هاي كمتري را داريد، مي‌توانيد از قيمت‌هاي ارزان‌تر استفاده كنيد.

بهترين روش نصب استيكر و مش كدام است؟

به طور كلي نصب استيكر و مش هيچ تفاوت خاصي با هم ندارند و مانند هم انجام مي‌شوند. البته اين كار به خصوص براي اندازه‌هاي بزرگ كمي دشوار است و بهتر است از افراد با تجربه استفاده كنيد. در صورتي كه سطح مورد نظر شما صاف باشد به راحتي مي‌توانيد كار نصب استيكر يا مش را خودتان انجام دهيد. فراموش نكنيد قبل از جدا كردن پوشش استيكر، سطح مورد نظر را به خوبي تميز كنيد تا هيچ برآمدگي نداشته باشد و براي سهولت نصب مي‌توانيد سطح را با آب و كف كاملا خيس نماييد. قيمت نصب استيكر خيلي زياد نيست و توصيه مي‌كنيم كه در صورتي كه احساس مي‌كنيد از عهده آن برنمي‌آييد، ريسك نكنيد و كار را به اهلش بسپاريد. در ادامه نحوه نصب استيكر بر روي ديوار را به عنوان نمونه بخوانيد.

نحوه نصب استيكر ديواري

براي نصب استيكر ديواري بايد بعد از جدا كردن پوشش سطحي استيكر، آن را به وسيله يك كاردك يا چيزي شبيه به آن به تدريج روي ديوار بچسبانيد. وقتي كه اين كار به خوبي انجام شد، وقت آن است كه پوشش پلاستيكي دوم استيكر را هم از روي آن برداريد. براي اين كار بايد دقت كنيد كه به هيچ وجه پوشش پلاستيكي را به صورت عمود بر روي ديوار نكشيد بلكه بايد آن را به صورت ۱۸۰ درجه و در حالت چسبيده روي ديوار، خيلي آرام بكشيد تا هيچ آسيبي به استيكر نرسد و از سطح ديوار جدا نشود. بعد از اتمام كار فقط تا چند دقيقه فرصت داريد كه در صورتي كه بخشي از استيكر به خوبي نچسبيده است، آن را به صورت دستي درست كنيد. در صورتي هم كه حباب روي آن مشاهده كرديد، به كمك يك سوزن، سوراخ كوچكي روي حباب درست كنيد تا از بين برود.

نصب استيكر روي ماشين

يكي از كاربردهاي استيكر، استفاده از آن روي بدنه خودروهاي مختلف مانند اتوبوس‌ها، كاميون‌هاي حمل كالا، انواع وانت ها و حتي قطارها است. به دليل اينكه اين نوع استيكرها بايد مقاومت فراواني در مقابل باد و باران و انواع ذرات و آلودگي‌هاي محيط داشته باشند، جوهر مورد استفاده در اين استيكرها بايد از جنس خوب و مقاوم باشد. به خصوص براي كساني كه به دنبال شستشوي مداوم خودرو هستند، اين موضوع خيلي مهم است. به طور مثال از آن جايي كه اتوبوس‌هاي شهري به طور مرتب با اسيد رقيق شستشو داده مي‌شوند، اگر جوهر استفاده شده از نوع مرغوب نباشد، به مرور از كيفيت استيكر كاسته خواهد شد. يكي از روش‌ها جهت بالا بردن طول عمر استيكر روي بدنه خودرو استفاده از استيكر با لمينت مي‌باشد. نصب استيكر روي ماشين‌هاي سنگين مانند اتوبوس‌ها به دليل برآمدگي زيادي كه اين خودروها دارند، نياز به افراد مهارت‌ديده دارد و به سادگي توسط خود شما قابل انجام نيست.

غير از كاربردهايي كه استيكر مي‌تواند براي ماشين‌هاي سنگين و اهداف تبليغاتي داشته باشد، دارندگان ماشين‌هاي سبك هم مي‌توانند براي زيباسازي ماشين خود از انواع استيكر ماشين اسپرت، استيكر ماشين آفرود و ... هم استفاده كنند. نصب استيكر روي ماشين در صورتي كه استيكر شما كوچك باشد و يا مختص به يك سطح صاف از خودروي شما باشد، به راحتي توسط خود شما قابل نصب است ولي اگر سطح مورد نظر صاف و يكنواخت نباشد، بهتر است از افراد ماهر كمك بگيريد تا استيكر شما به درستي نصب شود و از هزينه‌اي كه براي چاپ آن مي‌پردازيد، به نحو احسن استفاده كرده باشيد. براي چاپ استيكر روي ماشين خود مي‌توانيد از اينجا اقدام كنيد.

استيكر براي همه!

شما مي‌توانيد از استيكر به جاي كاغذ ديواري استفاده كنيد. با توجه به قيمت بالاي كاغذ ديواري نسبت به استيكر، خوب است در بخش‌هايي از دكوراسيون منزل خود كه نياز به طرح ويژه‌اي دارد از استيكر استفاده كنيد. مخصوصاً براي كساني كه علاقه دارند به طور مداوم دكوراسيون خانه خود را تغيير دهند، استفاده از استيكر پيشنهاد خوب و به صرفه‌اي است. البته در صورتي كه همچنان علاقمند به استفاده از كاغذ ديواري طرح‌دار در دكوراسيون منزل يا محل كار خود هستيد، باز هم مي‌توانيد از خدمات irchap از اين لينك استفاده كنيد. چاپ استيكر لپ تاپ هم از مواردي است كه امروزه توسط خيلي از افراد انجام مي‌شود. به خصوص در شركت‌هايي كه كارمندان آنها از لپ تاپ استفاده مي‌كنند فضاي خالي پشت لپ تاپ كه به صورت مستمر در جلوي چشمان ارباب رجوع است، فرصت مناسبي براي تبليغ برند و محصولات شركت است. شما هم اگر چنين شركتي داريد و يا اگر مي‌خواهيد روي لپ تاپ شخصي خود طرح زيبايي را داشته باشيد، مي‌توانيد اين كار را با قيمتي كمتر از ۵۰ هزار تومان انجام دهيد.

چگونه فايل را براي چاپ استيكر آماده كنيم؟

براي چاپ طرح خود كافيست آن را بر اساس توضيحات ارائه شده در راهنماي ارسال فايل براي ما ارسال كنيد. مناسب بودن كيفيت فايل ارسالي باعث افزايش سرعت در انجام كار شما خواهد بود. اما نگران نباشيد در غير اين صورت فايل شما توسط كارشناسان irchap بررسي و تغييرات لازم از جهت كيفيت يا اندازه روي آن انجام خواهد شد و پس از تاييد شما براي چاپ ارسال خواهد شد.

 جهت تماس با ما مي‌توانيد تلفن‌هاي تماس را از لينك داده شده به دست آوريد. كارشناسان ما در ساعات اداري و روزهاي كاري آماده هستند تا مشاوره لازم را به شما ارائه دهند و بهترين گزينه ممكن را از لحاظ قيمت محصول و كيفيت چاپ طرح به شما پيشنهاد كنند.

مطالب پيشنهادي : چاپ رول آپ ، چاپ مش

براي چاپ استيكر روي ماشين اينجا كليك كنيد

چاپ روي شيشه و آينه

۲۷ بازديد

چاپ روي شيشه و آينه

اگر بخواهيد در خانه خود يك طرح طبيعي زيبا را در قالب يك ديوارپوش شيشه‌اي بزرگ داشته باشيد و يا اگر دوست داشته باشيد روي ظروف يا پنجره‌هاي شيشه‌اي خود طرح زيبايي را با رزولوشن بالا حك كنيد، استفاده از چاپ روي شيشه، يك گزينه عالي مي‌تواند باشد. همچنين استفاده از اين روش در تبليغات محيطي و تجاري مي‌تواند كارايي بلند مدت و در نتيجه صرفه اقتصادي خوبي براي شما داشته باشد. چاپ روي شيشه و آينه در حال حاضر به روش‌هاي مختلفي انجام مي‌شود و از چاپ عكس روي شيشه در خانه به كمك قالب‌هاي آماده و اسيد شيشه، تا روش چاپ روي شيشه UV را در بر مي‌گيرد. البته استفاده از روش‌هايي مانند چاپ تامپو روي شيشه و يا چاپ سيلك روي شيشه هم در اين بين شايع است كه از تكنولوژي‌هاي قديمي‌تري استفاده مي‌كنند و كيفيت و قيمت كمتري هم نسبت به چاپ UV‌ دارند. در اين روش‌ها معمولاً از رنگ مخصوص چاپ روي شيشه استفاده مي‌شود. در اين مطلب در مورد يكي از پيشرفته‌ترين روش هاي چاپ شيشه يعني چاپ ديجيتال UV و كاربردها و مزاياي آن صحبت خواهيم كرد.

 

دستگاه چاپ روي شيشه UV

دستگاه چاپ UV مدت كوتاهي است كه وارد صنعت نشر شده است ولي به دليل استفاده از تكنولوژي تابش اشعه UV، صنعت چاپ را دگرگون كرده است و اين قابليت را دارد كه روي هر سطحي مانند سنگ، چوب، فلز، پارچه، شيشه، پلاستيك و ... عمليات چاپ را با كيفيت و رزرولوشن بسيار بالا انجام دهد. رنگي كه در اين دستگاه استفاده مي‌شود برخلاف روشهاي ديگر با اشعه UV سازگار است و بعد از پاشيدن رنگ روي سطح مورد نظر، بلافاصله با تابش اشعهUV خشك مي‌شود و با كمترين حركت، بر روي سطح مي‌چسبد. دستگاه چاپ UV يا همان دستگاه فلت بد (flat bed) داراي سطح صافي است كه شيشه يا سطح مورد نظر روي آن قرار مي‌گيرد. اين دستگاه در مدل‌ها و اندازه‌هاي مختلفي ساخته مي‌شود. اندازه سطح اين دستگاه در اعداد مختلفي بين ۳۰ در ۴۵ سانتيمتر تا ۲۰۰ در ۳۰۰ سانتيمتر طراحي شده است و ضخامت سطحي هم كه مي‌تواند روي ان چاپ كند، تا ۱۳ سانتيمتر قابل افزايش است. مجموعه irchap با در اختيار داشتن يكي از بزرگترين مدل هاي اين دستگاه، توانايي چاپ روي شيشه تا ۶ متر مربع با ضخامت ۱۳ سانتيمتر را دارد.

 

كاربردهاي چاپ روي شيشه

چاپ روي شيشه مصارف زيادي هم در حوزه دكوراسيون خانگي و اداري و هم در حوزه كالاهاي مختلف كه از بدنه شيشه‌اي استفاده مي كنند، دارد. معمولاً براي چاپ روي شيشه عطر، چاپ روي شيشه ادكلن، چاپ روي شيشه نوشابه، چاپ روي شيشه لاك و ظروف از روش‌هايي مانند چاپ تامپو يا سيلك استفاده مي‌شود ولي براي چاپ با كيفيت و رزولوشن بالا روي شيشه‌هاي تخت از چاپ  uv‌استفاده مي‌شود كه مهمترين مصاديق آن در حوزه دكوراسيون خانگي و اداري و همچنين امور تبليغاتي است.

 

چاپ روي شيشه سكوريت

با توجه به شكنندگي شيشه به طور معمول سعي مي‌شود از چاپ روي شيشه سكوريت كه مقاومت آن در برابر ضربه تا ۵ برابر بيشتر از شيشه معمولي است، استفاده شود. نكته ديگر اين است كه با توجه به امكان چاپ رنگ سفيد كه در دستگاه‌هاي چاپ  uv‌موجود است براي اينكه وضوح تصوير روي شيشه به بيشترين مقدار خود برسد مي توانيد پشت شيشه خود را سفيد كنيد و در طرف ديگر شيشه، طرح مورد نظر را چاپ كنيد. ضمناً كيفيت چاپ اين دستگاه موجب مي‌شود كه شما هر طرح دلخوهي را بتوانيد به كمك آن روي شيشه خود چاپ كنيد. استفاده از شيشه‌هاي چاپ شده در دكوراسيون خانگي و اداري و همچنين امور تبليغاتي، مصاديق فراواني دارد كه به چند مورد در ادامه اشاره مي‌كنيم:

ويترين‌هاي فروشگاهي و نمايشگاهي

فضاهاي ورزشي مانند شيشه رختكن بازيكنان، شيشه‌هاي اٌتاق سونا، شيشه‌هاي ورودي استخر جهت زيباسازي و جلوگيري از ديد

نماي شيشه‌اي ساختمان‌ها، نرده‌هاي شيشه‌اي و حفاظ‌ها، پنجره‌هاي ساختمان، شيشه‌هاي بالكن ساختمان و ...

تنديس‌هاي هديه، چاپ لوگوهاي شركت و ...

درب‌هاي شيشه‌اي طرحدار، ديوارپوش شيشه‌اي، شيشه‌هاي بين كابينت‌ها، ميز شيشه‌اي و ...

شيشه درب اتاق عمل يا اتاق  I CU و CCU

 

چاپ روي آينه

در مورد چاپ روي آينه بايد بدانيد كه به دو روش مي‌شود اين كار را انجام داد. يا شيشه آينه را قبل از گذاشتن در داخل قالب آينه براي چاپ بفرستيد و بعد از آن قالب را سفارش داده و نصب كنيد. روش دوم اين است كه از آينه آماده، شيشه را جدا كنيد و براي چاپ بفرستيد.

 

سفارش اينترنتي چاپ روي شيشه در irchap

براي چاپ روي شيشه از طريق آنلاين در irchap  بايد بعد از ثبت نام در سايت، محصول مورد نظر را انتخاب كنيد و با واريز مبلغ، آن را در درب منزل تحويل بگيريد. طرح چاپ روي شيشه در ابعاد و رنگ هاي مختلف در سايت موجود هست. شما مي‌توانيد فقط با يك كليك، طرح مورد علاقه خود را سفارش دهيد.

در صورت نياز به چاپ طرح اختصاصي مي‌توانيد آن را براي ما ارسال كنيد. مناسب بودن كيفيت فايل باعث افزايش سرعت در انجام كار شما خواهد بود. در غير اين صورت فايل شما توسط كارشناسان irchap بررسي و تغييرات لازم از جهت كيفيت يا اندازه روي آن انجام خواهد شد. چاپ روي شيشه در شركت irchap به كمك روش‌هاي مختلف موجود در بازار از جمله دستگاه چاپ UV، چاپ با ليزر، چاپ سيلك و چاپ تامپو انجام مي‌شود. در صورتي كه بخواهيد از نهايت كيفيت استفاده كنيد، بهتر است از دستگاه چاپ UV استفاده كنيد. چاپ با وسايل ديگر معمولاً از كيفيت و قيمت پايين‌تر برخوردار است. ابعاد شيشه، يكنواختي يا غير يكنواختي طرح شما، رنگ استفاده شده، سكوريت يا غير سكوريت بودن شيشه و ... از مواردي هستند كه ممكن است بر قيمت چاپ روي شيشه شما تأثيرگذار باشد.

 

 جهت تماس با ما مي‌توانيد تلفن هاي تماس را از لينك داده شده به دست آوريد. كارشناسان ما در ساعات اداري و روزهاي كاري آماده هستند تا مشاوره لازم را به شما ارائه دهند و بهترين گزينه ممكن را از لحاظ قيمت محصول و كيفيت چاپ طرح به شما پيشنهاد كنند. در ادامه مي‌توانيد محصول مورد نظر خود را انتخاب كنيد.

شما ميتوانيد براي سفارش چاپ آنلاين با تيم پشتيباني در لينك بالا تماس بگيريد‌ :)

مطالب پيشنهادي : چاپ روي چوب ، چاپ روي چرم