• چاپ استيكر خودرو با بهترين كيفيت از آي آر چاپ
  • از مانيتور تا كاغذ
  • نكات ضروري چاپ بنر و تنظيمات فتوشاپ براي چاپ بنر
  • نكاتي در مورد سبك طراحي مينيمال
  • راهنماي استفاده از رنگ سياه در طراحي و چاپ

درباره تابلو هاي دكوراتيو

۲۹ بازديد

درباره تابلو هاي دكوراتيو

 

حتماً شما هم يك تابلو بوم نقاشي را از نزديك ديده ايد و از آن لذت برده ايد. متأسفانه به دليل قيمت بالاي اين تابلوها خيلي از افراد از داشتن آنها محرومند و يا مجبورند از تابلوي عكس معمولي در خانه يا محل كار خود استفاده كنند. در اين شرايط، خريد تابلو دكوراتيو يك راه حل عالي براي شماست. با تابلو دكوراتيو كه از جنس پارچه كنواس است و از طريق دستگاه هاي چاپ مدرن توليد مي­‌شود، مي توانيد ويژگي زنده و واقعي بودن تابلو بوم نقاشي را تا حد زيادي تجربه كنيد و از طرف ديگر، آن را با قيمت پايين تري تهيه كنيد. از اين نوع تابلو مي­‌توانيد براي زيباسازي دكوراسيون خانه، دكوراسيون محل كار و ساير مكان ها استفاده كنيد. در ادامه با ما باشيد تا بهتر بدانيد كه تابلو دكوراتيو چيست؟

پارچه كنواس چيست؟

كنواس (canvas) نوعي پارچه است كه از پنبه و كتان ساخته مي­‌شود و داراي بافت ريز، نامنظم و پراكنده است. كنواس از قرن‌ها پيش توسط نقاشان به عنوان بوم در تابلو بوم نقاشي استفاده مي­‌شده است و به گفته برخي از اساتيد، هنرمندان اهل ونيز در قرن 16 از اولين كساني بوده‌­اند كه استفاده از اين پارچه را در نقاشي با رنگ روغن رواج داده­‌اند. اين پارچه به دليل بافت ريز خود، باعث راحتي كار و دقت بالاي نقاشي مي­‌شود و همچنين به دليل بافت نامنظم و پراكنده خود، ابتكار عمل را در نقاشي به طور كامل به نقاش مي­‌دهد و سمت و سوي خاصي غير از آنچه نقاش مي­‌خواهد، به تصوير نمي دهد. ويژگي جالب كنواس اين است كه هر تصويري كه روي آن چاپ شود، شبيه نقاشي مي­‌شود. به همين دليل در دهه­‌هاي اخير با توجه به پيشرفت چشمگير دستگاه هاي چاپ، چاپ روي بوم نقاشي رواج يافته و فروش تابلو دكوراتيو اوج گرفته است. بدين ترتيب شما مي­‌توانيد بدون آنكه مبلغ زيادي براي خريد اثر نقاشان بزرگي مثل استاد فرشچيان و تابلوهايي ماندگاري مانند شام آخر بدهيد، آنها را به خانه خود بياوريد.

پارچه كنواس داراي دو نوع طبيعي و مصنوعي است؛ نوع طبيعي اين پارچه، حتي بعد از چاپ هم قابل شستشو است و كيفيت چاپ بر روي آن تا چند دهه حفظ مي­‌شود ولي نوع مصنوعي آن قابل شستشو نيست و در صورت كثيف شدن آن، شما مي توانيد با دستمال خشك آن را تميز كنيد. در جنس طبيعي مي توانيد سالها بعد از چاپ هم با رنگ هاي اكريليك يا رنگ روغن، دوباره روي تابلوي خود نقاشي بكشيد.

چاپ تابلو بوم

چاپ تابلو بوم يا همان چاپ تابلو كنواس در مجموعه irchap توسط دستگاه چاپ UV انجام مي شود كه بهترين دستگاه چاپ براي چاپ كنواس است. اين دستگاه به دليل شدت پاشش رنگ بالا كه در مقياس پيكو-ليتر انجام مي­‌شود و نوع جوهر مصرفي، مقاومت چاپ را برابر رنگ­‌پريدگي و تابش نور خورشيد بالا مي­‌برد و همانطور كه گفته شد، در صورت استفاده از پارچه كنواس طبيعي، طرح شما به كيفيت مادام­‌العمر خود خواهد رسيد. چنين محصولي براي ساخت تابلوي دكوراتيو بسيار مناسب است. ناگفته نماند كه چاپ كنواس توسط دستگاه­‌هاي پلات هم انجام مي­‌شود ولي اين محصول با وجود كيفيت بالاي تصوير، عمر بالايي ندارد. استفاده از اين نوع چاپ­‌ها در مواقعي توصيه مي­‌شود كه شما نياز به يك تصوير با كيفيت داريد ولي عمر محصول براي شما اهميتي ندارد. به طور مثال در هنگام برگزاري جلسات و همايش­‌هاي كوتاه مدت، مي­‌توان از چاپ تابلو بوم با دستگاه پلات استفاده كرد.

ساخت تابلو دكوراتيو

براي ساخت تابلو دكوراتيو، بعد از چاپ تصوير بر روي پارچه كنواس، آن را بر روي كلاف هاي چوبي كه به شكل قاب هستند، مي كشند و از پشت به كلاف منگنه مي­‌كنند. به اين ترتيب تابلو بوم كنواس شما داراي بُعد مي‌شود و شما مي‌توانيد از آن به عنوان يك تابلو دكوراتيو استفاده كنيد. با اين كار بدون خريد تابلو نقاشي، مي­‌توان به وسيله يك نقاشي زنده، به زيباسازي دكوراسيون محل مورد نظر اقدام كرد.

انواع تابلوي دكوراتيو

تابلوي دكوراتيو در انواع مختلف يك تكه و چند تكه ارائه مي‌شود و در حال حاضر هر دوي آنها در مجموعه irchap  عرضه مي­‌شود كه از اين لينك قابل تهيه است. تابلو دكوراتيو چند تكه، معمولاً به نام تابلو چند تكه مدرن هم معروف است. تابلوي دكوراتيو از جهت محل استفاده تابلو هم به انواع مختلفي تقسيم مي­‌شود مانند تابلو دكوراتيو اتاق كودك، تابلو دكوراتيو آشپزخانه، تابلو دكوراتيو مديريتي و ... . نوعي از تابلو هم وجود دارد كه گاهي به عنوان تابلو دكوراتيو پشت نور شناخته مي­‌شود و در فضاهاي داخلي و بيروني مانند سوپرماركت­‌ها و مراكز تجاري استفاده مي‌­شود. اين تابلوها در واقع به شكل جعبه­‌اي از نور هستند كه نور در داخل آن‌ها و از پشت به تصوير تابيده مي‌شود و بيشتر به نام لايت باكس معروف هستند. براي خريد لايت باكس مي‌­توانيد از اينجا اقدام كنيد. تابلو دكوراتيو مدرن و سنتي، تابلو دكوراتيو برجسته و معمولي نيز از ديگر دسته­‌بندي­‌هاي اين محصول هستند.

انتخاب طرح تابلو دكوراتيو

با توجه به اينكه تابلو كنواس به طور دراز مدت در جلوي چشم شما خواهد بود و ناخودآگاه روزانه چند بار نگاه شما به آن خواهد افتاد، بايد در انتخاب طرح آن دقت كنيد. شايد در نگاه اول به نظرتان بيايد كه يك تابلوي ساده نمي­‌تواند تأثير خاصي روي انسان داشته باشد ولي بايد بدانيد كه هر بار نگاه به اين تابلوها كه خيلي هم واقعي به نظر مي­‌آيند، تأثير خود را بر روي روحيه شما مي­‌گذارد. وقتي كه كل اين دفعات را در طول زندگي خود در نظر بگيريد، متوجه تأثير تدريجي آنها بر روي روحيات خود و در نتيجه رفتار و احساسات خود خواهيد شد. به همين دليل است كه روانشناسان توصيه مي­‌كنند كه براي هر روحيه خاص و متناسب با نياز افراد، بايد تابلوي مخصوصي در محل زندگي استفاده شود. مثلاً اگر در خانه فرزندي داريد كه روحيات خشن يا افسرده‌اي دارد، مي­‌توانيد در منزل از تصاوير دل­‌انگيز طبيعت يا عشق و همبستگي انسان‌ها استفاده كنيد. يا اگر مي­‌خواهيد به صورت غير مستقيم، شخصيت فرزانه يا دانشمندي را به عنوان الگوي فرزند خود به او معرفي كنيد استفاده از يك تابلو بوم كنواس پرتره بهترين پيشنهاد براي شماست.

 

همكاران و گرافيست­‌هاي ما در مجموعه irchap آماده هستند تا با ارائه مشاوره رايگان، شما را در انتخاب طرح­‌هاي موجود و يا سفارش طرح‌­هاي دلخواه ياري دهند. براي مشاوره و سفارش تابلو دكوراتيو كافيست با ما تماس بگيريد. ضمناً شما مي­‌توانيد از محصولات ديگر ما مانند، فري پنل و رول­ آپ و چاپ روي تخته شاسي هم استفاده كنيد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.