چاپ روي شيشه و آينه

سفارش چاپ آنلاين

  • چاپ استيكر خودرو با بهترين كيفيت از آي آر چاپ
  • از مانيتور تا كاغذ
  • نكات ضروري چاپ بنر و تنظيمات فتوشاپ براي چاپ بنر
  • نكاتي در مورد سبك طراحي مينيمال
  • راهنماي استفاده از رنگ سياه در طراحي و چاپ

چاپ روي شيشه و آينه

۲۸ بازديد

چاپ روي شيشه و آينه

اگر بخواهيد در خانه خود يك طرح طبيعي زيبا را در قالب يك ديوارپوش شيشه‌اي بزرگ داشته باشيد و يا اگر دوست داشته باشيد روي ظروف يا پنجره‌هاي شيشه‌اي خود طرح زيبايي را با رزولوشن بالا حك كنيد، استفاده از چاپ روي شيشه، يك گزينه عالي مي‌تواند باشد. همچنين استفاده از اين روش در تبليغات محيطي و تجاري مي‌تواند كارايي بلند مدت و در نتيجه صرفه اقتصادي خوبي براي شما داشته باشد. چاپ روي شيشه و آينه در حال حاضر به روش‌هاي مختلفي انجام مي‌شود و از چاپ عكس روي شيشه در خانه به كمك قالب‌هاي آماده و اسيد شيشه، تا روش چاپ روي شيشه UV را در بر مي‌گيرد. البته استفاده از روش‌هايي مانند چاپ تامپو روي شيشه و يا چاپ سيلك روي شيشه هم در اين بين شايع است كه از تكنولوژي‌هاي قديمي‌تري استفاده مي‌كنند و كيفيت و قيمت كمتري هم نسبت به چاپ UV‌ دارند. در اين روش‌ها معمولاً از رنگ مخصوص چاپ روي شيشه استفاده مي‌شود. در اين مطلب در مورد يكي از پيشرفته‌ترين روش هاي چاپ شيشه يعني چاپ ديجيتال UV و كاربردها و مزاياي آن صحبت خواهيم كرد.

 

دستگاه چاپ روي شيشه UV

دستگاه چاپ UV مدت كوتاهي است كه وارد صنعت نشر شده است ولي به دليل استفاده از تكنولوژي تابش اشعه UV، صنعت چاپ را دگرگون كرده است و اين قابليت را دارد كه روي هر سطحي مانند سنگ، چوب، فلز، پارچه، شيشه، پلاستيك و ... عمليات چاپ را با كيفيت و رزرولوشن بسيار بالا انجام دهد. رنگي كه در اين دستگاه استفاده مي‌شود برخلاف روشهاي ديگر با اشعه UV سازگار است و بعد از پاشيدن رنگ روي سطح مورد نظر، بلافاصله با تابش اشعهUV خشك مي‌شود و با كمترين حركت، بر روي سطح مي‌چسبد. دستگاه چاپ UV يا همان دستگاه فلت بد (flat bed) داراي سطح صافي است كه شيشه يا سطح مورد نظر روي آن قرار مي‌گيرد. اين دستگاه در مدل‌ها و اندازه‌هاي مختلفي ساخته مي‌شود. اندازه سطح اين دستگاه در اعداد مختلفي بين ۳۰ در ۴۵ سانتيمتر تا ۲۰۰ در ۳۰۰ سانتيمتر طراحي شده است و ضخامت سطحي هم كه مي‌تواند روي ان چاپ كند، تا ۱۳ سانتيمتر قابل افزايش است. مجموعه irchap با در اختيار داشتن يكي از بزرگترين مدل هاي اين دستگاه، توانايي چاپ روي شيشه تا ۶ متر مربع با ضخامت ۱۳ سانتيمتر را دارد.

 

كاربردهاي چاپ روي شيشه

چاپ روي شيشه مصارف زيادي هم در حوزه دكوراسيون خانگي و اداري و هم در حوزه كالاهاي مختلف كه از بدنه شيشه‌اي استفاده مي كنند، دارد. معمولاً براي چاپ روي شيشه عطر، چاپ روي شيشه ادكلن، چاپ روي شيشه نوشابه، چاپ روي شيشه لاك و ظروف از روش‌هايي مانند چاپ تامپو يا سيلك استفاده مي‌شود ولي براي چاپ با كيفيت و رزولوشن بالا روي شيشه‌هاي تخت از چاپ  uv‌استفاده مي‌شود كه مهمترين مصاديق آن در حوزه دكوراسيون خانگي و اداري و همچنين امور تبليغاتي است.

 

چاپ روي شيشه سكوريت

با توجه به شكنندگي شيشه به طور معمول سعي مي‌شود از چاپ روي شيشه سكوريت كه مقاومت آن در برابر ضربه تا ۵ برابر بيشتر از شيشه معمولي است، استفاده شود. نكته ديگر اين است كه با توجه به امكان چاپ رنگ سفيد كه در دستگاه‌هاي چاپ  uv‌موجود است براي اينكه وضوح تصوير روي شيشه به بيشترين مقدار خود برسد مي توانيد پشت شيشه خود را سفيد كنيد و در طرف ديگر شيشه، طرح مورد نظر را چاپ كنيد. ضمناً كيفيت چاپ اين دستگاه موجب مي‌شود كه شما هر طرح دلخوهي را بتوانيد به كمك آن روي شيشه خود چاپ كنيد. استفاده از شيشه‌هاي چاپ شده در دكوراسيون خانگي و اداري و همچنين امور تبليغاتي، مصاديق فراواني دارد كه به چند مورد در ادامه اشاره مي‌كنيم:

ويترين‌هاي فروشگاهي و نمايشگاهي

فضاهاي ورزشي مانند شيشه رختكن بازيكنان، شيشه‌هاي اٌتاق سونا، شيشه‌هاي ورودي استخر جهت زيباسازي و جلوگيري از ديد

نماي شيشه‌اي ساختمان‌ها، نرده‌هاي شيشه‌اي و حفاظ‌ها، پنجره‌هاي ساختمان، شيشه‌هاي بالكن ساختمان و ...

تنديس‌هاي هديه، چاپ لوگوهاي شركت و ...

درب‌هاي شيشه‌اي طرحدار، ديوارپوش شيشه‌اي، شيشه‌هاي بين كابينت‌ها، ميز شيشه‌اي و ...

شيشه درب اتاق عمل يا اتاق  I CU و CCU

 

چاپ روي آينه

در مورد چاپ روي آينه بايد بدانيد كه به دو روش مي‌شود اين كار را انجام داد. يا شيشه آينه را قبل از گذاشتن در داخل قالب آينه براي چاپ بفرستيد و بعد از آن قالب را سفارش داده و نصب كنيد. روش دوم اين است كه از آينه آماده، شيشه را جدا كنيد و براي چاپ بفرستيد.

 

سفارش اينترنتي چاپ روي شيشه در irchap

براي چاپ روي شيشه از طريق آنلاين در irchap  بايد بعد از ثبت نام در سايت، محصول مورد نظر را انتخاب كنيد و با واريز مبلغ، آن را در درب منزل تحويل بگيريد. طرح چاپ روي شيشه در ابعاد و رنگ هاي مختلف در سايت موجود هست. شما مي‌توانيد فقط با يك كليك، طرح مورد علاقه خود را سفارش دهيد.

در صورت نياز به چاپ طرح اختصاصي مي‌توانيد آن را براي ما ارسال كنيد. مناسب بودن كيفيت فايل باعث افزايش سرعت در انجام كار شما خواهد بود. در غير اين صورت فايل شما توسط كارشناسان irchap بررسي و تغييرات لازم از جهت كيفيت يا اندازه روي آن انجام خواهد شد. چاپ روي شيشه در شركت irchap به كمك روش‌هاي مختلف موجود در بازار از جمله دستگاه چاپ UV، چاپ با ليزر، چاپ سيلك و چاپ تامپو انجام مي‌شود. در صورتي كه بخواهيد از نهايت كيفيت استفاده كنيد، بهتر است از دستگاه چاپ UV استفاده كنيد. چاپ با وسايل ديگر معمولاً از كيفيت و قيمت پايين‌تر برخوردار است. ابعاد شيشه، يكنواختي يا غير يكنواختي طرح شما، رنگ استفاده شده، سكوريت يا غير سكوريت بودن شيشه و ... از مواردي هستند كه ممكن است بر قيمت چاپ روي شيشه شما تأثيرگذار باشد.

 

 جهت تماس با ما مي‌توانيد تلفن هاي تماس را از لينك داده شده به دست آوريد. كارشناسان ما در ساعات اداري و روزهاي كاري آماده هستند تا مشاوره لازم را به شما ارائه دهند و بهترين گزينه ممكن را از لحاظ قيمت محصول و كيفيت چاپ طرح به شما پيشنهاد كنند. در ادامه مي‌توانيد محصول مورد نظر خود را انتخاب كنيد.

شما ميتوانيد براي سفارش چاپ آنلاين با تيم پشتيباني در لينك بالا تماس بگيريد‌ :)

مطالب پيشنهادي : چاپ روي چوب ، چاپ روي چرم

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.