چاپ و نصب استيكر

سفارش چاپ آنلاين

  • چاپ استيكر خودرو با بهترين كيفيت از آي آر چاپ
  • از مانيتور تا كاغذ
  • نكات ضروري چاپ بنر و تنظيمات فتوشاپ براي چاپ بنر
  • نكاتي در مورد سبك طراحي مينيمال
  • راهنماي استفاده از رنگ سياه در طراحي و چاپ

چاپ و نصب استيكر

۳۱ بازديد

چاپ و نصب استيكر

حتماً شما هم تصاويري كه روي شيشه برخي فروشگاه‌ها چسبيده شده است را ديده‌ايد و يا به استيكر خودرو ديجي كالا وقتي به درب منزل شما براي تحويل كالا آمده است، دقت كرده‌ايد. نامي كه در حرفه چاپ و تبليغات به اين تصاوير داده مي‌شود، استيكر است. استيكر يا وينيل يا ليبل، يك لايه نازك ولي مقاوم از جنس pvc‌ است كه با اهداف تبليغاتي يا تزييني بر روي اكثر سطوح مانند ديوار، پلاستيك، فلز، شيشه، چوب،MDF، گچ و ... قابل چسباندن است. استيكر كاربردهاي زيادي در حوزه تبليغات تجاري براي معرفي انواع محصولات غذايي، شوينده‌ها و كالاهاي مختلف دارد. همچنين از استيكرها بر روي درب شيشه‌هاي ورودي، ديوارها، كف يا سقف شركت‌ها و فروشگاه‌هاي مختلف براي معرفي محصولات و خدمات آنها به وفور استفاده مي‌شود. علاوه بر اين از استيكر براي زيباسازي دكوراسيون منازل هم مي‌توان به خوبي استفاده كرد و طرح‌ها و نماهاي زيبايي را با قيمت ارزان ايجاد كرد. اگر شما هم به دنبال طراحي برچسب روي شيشه مغازه خود هستيد و يا مي‌خواهيد به جاي كاغذ ديواري در خانه خود از استيكرهاي زيبا استفاده كنيد، ادامه اين مطلب را از دست ندهيد.

چاپ وينيل چيست؟

چاپ وينيل يا همان چاپ استيكر نوعي فناوري چاپ است كه توسط دستگاه‌هاي چاپ پيشرفته مانند اكوسالونت بر روي يك لايه نازك از pvc انجام مي‌شود. اين نوع چاپ بسيار با كيفيت بوده و قابل شستشو است. اندازه چاپ وينيل طوري است كه مي‌تواند ابعاد كوچك مانند برچسب يك شيشه مربا تا تبليغاتي را كه بر روي يك قطار نصب مي‌شود، پشتيباني ‌كند. در ادامه با ما باشيد تا در مورد انواع استيكر و كاربردهاي آن بيشتر بدانيد. چاپ استيكر مش

انواع استيكر يا وينيل از نظر جنس؟

استيكر را معمولاً از جهت جنس به چهار دسته استيكر شيري يا سفيد،استيكر شيشه‌اي وشيشه مات كن، استيكر خود رنگ و شب‌رنگ  و مش تقسيم مي‌كنند. كه تمامي آن‌ها استيكر هاي پشت چسبدار و مقاوم در برابر عوامل محيطي مانند رطوبت و نور خورشيد مي‌باشند.انتخاب هر كدام از آن‌ها بر اساس نوع كاربرد و محل استفاده مشخص مي‌شود كه در ادامه به شرح ويژگي‌هاي آن‌ها مي‌پردازيم

استيكر شيشه‌اي:

اين نوع استيكر بر روي شيشه‌ها نصب مي‌شود و به طور معمول روي شيشه‌هاي ورودي درب فروشگاه‌ها و محل‌هاي كار استفاده مي‌شود. مهمترين ويژگي استيكر شيشه‌اي اين است كه زمينه طرح شما بي‌رنگ است و در آن از وينيل شفاف استفاده مي‌شود. در نتيجه طرح از دو طرف قابل ديدن است. بدين ترتيب حداكثر بازدهي تبليغاتي را براي شما به ارمغان خواهد آورد. فروش استيكر شيشه‌اي در مجموعه irchap‌ از اينجا انجام مي‌شود.

استيكر شيري يا سفيد:

ويژگي استيكر شيري اين است كه رنگ زمنيه pvc در آن سفيد يا شيري است و اين موضوع باعث مي‌شود كه ديد اين نوع استيكر فقط از يك طرف باشد. اين نوع استيكر از محبوبيت و كاربردهاي بيشتري نسبت به استيكر شيشه‌اي برخوردار است. همين نوع استيكر است كه براي تبليغات روي خودروها و يا ديوارها و كف فروشگاه‌ها و همچنين فضاي داخلي خانه‌ها استفاده مي‌شود. براي خريد استيكر شيري كه در دو نوع براق و مات عرضه‌ مي‌شود، مي‌توانيد از اينجا اقدام كنيد.

در مورد استيكر خود رنگ و استيكر شب‌رنگ هم بايد بگوييم كه نوع اول به استيكري گفته مي‌شود كه رنگ زمينه را خودتان انتخاب مي‌كنيد و نوع دوم استيكري است كه به دليل بافت خاصي كه در آن به كار مي‌رود، در شب با بازتاب نور محيط، درخشندگي خاصي در طرح شما ايجاد مي‌كند.

چاپ مش

استيكر مش هيچ تفاوتي از جهت كيفيت و نوع خدمات با ساير استيكر ها ندارد. اين نوع استيكر مانند استيكر شيشه‌اي روي شيشه نصب مي‌شود و وجود سوراخ‌هاي متعدد روي آن كمك مي‌كند تا فضاي داخلي از نور بيرون محروم نشود و تا حد زيادي ديد از بيرون از بين مي‌رود، بنابراين در كنار تبليغات پشت شيشه مغازه يا فروشگاه خود مي‌توانيد از نور بيرون هم استفاده كنيد.

قيمت چاپ و نصب استيكر چقدر است؟

براي بررسي قيمت چاپ و نصب استيكر بايد دو مؤلفه جنس وينيل يا استيكر و همچنين تكنولوژي چاپ را در نظر بگيريم. چاپ استيكر و ليبل در حال حاضر توسط دو دستگاه اصلي اكوسالونت و يا يو وي انجام مي‌شود. چاپ UV‌ از چاپ اكو كيفيت بهتري دارد ولي هزينه چاپ آن بالاتر مي‌باشد. از مزاياي چاپ UV‌ مي‌توان به رزولوشن بالاي چاپ، ماندگاري خيلي بالا در مقابل نور آفتاب و سازگاري با محيط زيست اشاره كرد. همچنين دو برند اصلي وينيل موجود در بازار، برند چيني و ترك هستند كه برند ترك كمي گران‌تر است و كيفيت بهتري دارد.

 قيمت چاپ استيكر شيري از چاپ استيكر شيشه‌اي ارزان‌تر است و قيمت برچسب مش يا همان استيكر مش با استيكر شيشه‌اي تقريباً يكسان است. چاپ استيكر با لمينت هم حدود ۷۰ درصد در هر متر مربع به هزينه شما مي‌افزايد ولي كيفيت محصول خروجي و ماندگاري آن را بسيار بالا خواهد برد. توصيه مي­كنيم در صورتي كه مي‌خواهيد چندين سال از استيكر خود استفاده كنيد از چاپUV و برند ترك استفاده كنيد ولي اگر قصد استفاده از محصول در زمان‌هاي كمتري را داريد، مي‌توانيد از قيمت‌هاي ارزان‌تر استفاده كنيد.

بهترين روش نصب استيكر و مش كدام است؟

به طور كلي نصب استيكر و مش هيچ تفاوت خاصي با هم ندارند و مانند هم انجام مي‌شوند. البته اين كار به خصوص براي اندازه‌هاي بزرگ كمي دشوار است و بهتر است از افراد با تجربه استفاده كنيد. در صورتي كه سطح مورد نظر شما صاف باشد به راحتي مي‌توانيد كار نصب استيكر يا مش را خودتان انجام دهيد. فراموش نكنيد قبل از جدا كردن پوشش استيكر، سطح مورد نظر را به خوبي تميز كنيد تا هيچ برآمدگي نداشته باشد و براي سهولت نصب مي‌توانيد سطح را با آب و كف كاملا خيس نماييد. قيمت نصب استيكر خيلي زياد نيست و توصيه مي‌كنيم كه در صورتي كه احساس مي‌كنيد از عهده آن برنمي‌آييد، ريسك نكنيد و كار را به اهلش بسپاريد. در ادامه نحوه نصب استيكر بر روي ديوار را به عنوان نمونه بخوانيد.

نحوه نصب استيكر ديواري

براي نصب استيكر ديواري بايد بعد از جدا كردن پوشش سطحي استيكر، آن را به وسيله يك كاردك يا چيزي شبيه به آن به تدريج روي ديوار بچسبانيد. وقتي كه اين كار به خوبي انجام شد، وقت آن است كه پوشش پلاستيكي دوم استيكر را هم از روي آن برداريد. براي اين كار بايد دقت كنيد كه به هيچ وجه پوشش پلاستيكي را به صورت عمود بر روي ديوار نكشيد بلكه بايد آن را به صورت ۱۸۰ درجه و در حالت چسبيده روي ديوار، خيلي آرام بكشيد تا هيچ آسيبي به استيكر نرسد و از سطح ديوار جدا نشود. بعد از اتمام كار فقط تا چند دقيقه فرصت داريد كه در صورتي كه بخشي از استيكر به خوبي نچسبيده است، آن را به صورت دستي درست كنيد. در صورتي هم كه حباب روي آن مشاهده كرديد، به كمك يك سوزن، سوراخ كوچكي روي حباب درست كنيد تا از بين برود.

نصب استيكر روي ماشين

يكي از كاربردهاي استيكر، استفاده از آن روي بدنه خودروهاي مختلف مانند اتوبوس‌ها، كاميون‌هاي حمل كالا، انواع وانت ها و حتي قطارها است. به دليل اينكه اين نوع استيكرها بايد مقاومت فراواني در مقابل باد و باران و انواع ذرات و آلودگي‌هاي محيط داشته باشند، جوهر مورد استفاده در اين استيكرها بايد از جنس خوب و مقاوم باشد. به خصوص براي كساني كه به دنبال شستشوي مداوم خودرو هستند، اين موضوع خيلي مهم است. به طور مثال از آن جايي كه اتوبوس‌هاي شهري به طور مرتب با اسيد رقيق شستشو داده مي‌شوند، اگر جوهر استفاده شده از نوع مرغوب نباشد، به مرور از كيفيت استيكر كاسته خواهد شد. يكي از روش‌ها جهت بالا بردن طول عمر استيكر روي بدنه خودرو استفاده از استيكر با لمينت مي‌باشد. نصب استيكر روي ماشين‌هاي سنگين مانند اتوبوس‌ها به دليل برآمدگي زيادي كه اين خودروها دارند، نياز به افراد مهارت‌ديده دارد و به سادگي توسط خود شما قابل انجام نيست.

غير از كاربردهايي كه استيكر مي‌تواند براي ماشين‌هاي سنگين و اهداف تبليغاتي داشته باشد، دارندگان ماشين‌هاي سبك هم مي‌توانند براي زيباسازي ماشين خود از انواع استيكر ماشين اسپرت، استيكر ماشين آفرود و ... هم استفاده كنند. نصب استيكر روي ماشين در صورتي كه استيكر شما كوچك باشد و يا مختص به يك سطح صاف از خودروي شما باشد، به راحتي توسط خود شما قابل نصب است ولي اگر سطح مورد نظر صاف و يكنواخت نباشد، بهتر است از افراد ماهر كمك بگيريد تا استيكر شما به درستي نصب شود و از هزينه‌اي كه براي چاپ آن مي‌پردازيد، به نحو احسن استفاده كرده باشيد. براي چاپ استيكر روي ماشين خود مي‌توانيد از اينجا اقدام كنيد.

استيكر براي همه!

شما مي‌توانيد از استيكر به جاي كاغذ ديواري استفاده كنيد. با توجه به قيمت بالاي كاغذ ديواري نسبت به استيكر، خوب است در بخش‌هايي از دكوراسيون منزل خود كه نياز به طرح ويژه‌اي دارد از استيكر استفاده كنيد. مخصوصاً براي كساني كه علاقه دارند به طور مداوم دكوراسيون خانه خود را تغيير دهند، استفاده از استيكر پيشنهاد خوب و به صرفه‌اي است. البته در صورتي كه همچنان علاقمند به استفاده از كاغذ ديواري طرح‌دار در دكوراسيون منزل يا محل كار خود هستيد، باز هم مي‌توانيد از خدمات irchap از اين لينك استفاده كنيد. چاپ استيكر لپ تاپ هم از مواردي است كه امروزه توسط خيلي از افراد انجام مي‌شود. به خصوص در شركت‌هايي كه كارمندان آنها از لپ تاپ استفاده مي‌كنند فضاي خالي پشت لپ تاپ كه به صورت مستمر در جلوي چشمان ارباب رجوع است، فرصت مناسبي براي تبليغ برند و محصولات شركت است. شما هم اگر چنين شركتي داريد و يا اگر مي‌خواهيد روي لپ تاپ شخصي خود طرح زيبايي را داشته باشيد، مي‌توانيد اين كار را با قيمتي كمتر از ۵۰ هزار تومان انجام دهيد.

چگونه فايل را براي چاپ استيكر آماده كنيم؟

براي چاپ طرح خود كافيست آن را بر اساس توضيحات ارائه شده در راهنماي ارسال فايل براي ما ارسال كنيد. مناسب بودن كيفيت فايل ارسالي باعث افزايش سرعت در انجام كار شما خواهد بود. اما نگران نباشيد در غير اين صورت فايل شما توسط كارشناسان irchap بررسي و تغييرات لازم از جهت كيفيت يا اندازه روي آن انجام خواهد شد و پس از تاييد شما براي چاپ ارسال خواهد شد.

 جهت تماس با ما مي‌توانيد تلفن‌هاي تماس را از لينك داده شده به دست آوريد. كارشناسان ما در ساعات اداري و روزهاي كاري آماده هستند تا مشاوره لازم را به شما ارائه دهند و بهترين گزينه ممكن را از لحاظ قيمت محصول و كيفيت چاپ طرح به شما پيشنهاد كنند.

مطالب پيشنهادي : چاپ رول آپ ، چاپ مش

براي چاپ استيكر روي ماشين اينجا كليك كنيد

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.