چاپ بك لايت و سوليت

سفارش چاپ آنلاين

  • چاپ استيكر خودرو با بهترين كيفيت از آي آر چاپ
  • از مانيتور تا كاغذ
  • نكات ضروري چاپ بنر و تنظيمات فتوشاپ براي چاپ بنر
  • نكاتي در مورد سبك طراحي مينيمال
  • راهنماي استفاده از رنگ سياه در طراحي و چاپ

چاپ بك لايت و سوليت

۲۴ بازديد

چاپ بك لايت و سوليت

 

يكي از انواع چاپ كه در بسياري از زمينه هايي كاربرد دارد چاپ بك لايت مي باشد . اين نوع چاپ داراي دو بخش پوسته رويي و نور پردازي در پشت كار مي باشد . قطعا ته به حال ديده ايد كه اين نوع تابلو ها چه نماي زيبايي دارند و به كمك آن ها مي توان تبليغات موثي در انظار عمومي داشت . 

لايت باكس چوبي

تابلو لايت باكس چوبي و يا ام دي اف يكي از جديد ترين و خاص ترين نمونه ها و انواع لايت باكس در دنياي تبليغات محسوب مي شوند . در واقع لايت باكس يا بك لايت به تابلوهايي گفته مي شود كه نورپردازي آن ها از پشت تصوير انجام مي شود و به شكل يك جعبه مي باشند . 

تابلوهاي لايت باكس در ضخامتهاي متفاوت و متريال متنوع ، قابل طراحي و ساخت مي باشند . اين مدل تابلو لايت باكس چوبي ، از يك صفحه نوراني و چراغ SMD يا LED ساخته مي شود و جنس قاب آن از چوب ام دي اف مي باشد . قبل از اين ، سيستم روشنايي تابلوهاي لايت باكس از نوع فلورسنت (مهتابي هاي نصب شده در بعضي تابو هايي بك لايت) بوده كه اين نوع سيستم نوردهي براي لايت باكسها يك ايراد بزرگ محسوب مي شد و خوشبختانه امروز اين ايراد برطرف شده . به اين علت كه مصرف برق بالايي داشته و در سطح تصوير ، نور به صورت يكنواخت پخش نمي شد . در حالي كه لامپ هاي SMD علاوه بر كاهش مصرف برق ، طول عمر منبع نور را افزايش مي دهند و در كل داراي شرايط بهتري مي باشند . 

چاپ بك لايت پارچه اي

پارچه اي كه براي چاپ بك لايت پارچه اي مورد استفاده قرار مي گيرد از جنس ساتن مي باشد . اين نوع چاپ به اين صورت مي باشد كه طرح و تصوير مورد نظر روي بك لايت پارچه اي با دستگاه فلت بد يا يووي رول چاپ شده و با داشتن قابليت عبور دهي نور از خود در صورت تابيدن نور از پشت پارچه توسط مهتابي ، لامپ ال اي دي يا اس ام دي و يا هر نوع نور ديگري ، لامپ كم مصرف روشن شده و جلوه زيبا و روح انگيزي به طرح مي بخشد و امروزه شاهد تعداد زيادي از اين نوع تابلو ها در سطح شهر هستيم . 

امروزه چاپ بك لايت پارچه در ابعاد و گرماژ مختلف انجام مي شود و به علت ضخامت كم و سبك بودن وزن آن ، مقاومت در برابر آب و انعطاف پذير بودن و .  .  . در اغلب محيط هاي داخلي براي تبليغات و تزئينات كاربرد فراواني دارد . اين نوع تابلو يكي از انواع پر استفاده تابلو هاي بك لايت مي باشد . 

كاربرد بك لايت

بهتر است تا در ابتداي اين بخش از تشابه كاركرد تلوزيون و بك لايت بگوييم . 

روش كار تلويزيون هاي ال سي دي و توليد تصوير به اين صورت مي باشد كه سيگنال تصوير در بخش هاي مختلف پردازش شده و در آخر به وسيله اتصالات براي نمايش به صفحه نمايش منتقل مي شود اما اين تصوير به تنهايي قابل ديده شدن نمي باشد ؛ چرا كه نور سفيد ندارد و اين نور را بخش بك لايت براي ديده شدن تصوير توليد مي كند تا نماي مورد نظر توليد شود . 

نور بك لايت در تكنولوژي هاي مختلف تلويزيون به وسيله انواع لامپ هاي مختلف توليد شده و از پشت به تصوير تابانده مي شود و تصوير را واضح و قابل مشاهده مي كند . مثال بسيار ساده اي كه در توصيف نحوه عملكرد بك لايت تلويزيون مي توان ار آن نام برد نحوه ديدن عكس هاي راديولوژي توسط پزشكان مي باشد . اگر دقت كرد باشيد آن را در مقابل يك صفحه نوري سفيد قرار مي دهند تا اجزاء آن قابل ديدن باشد . در اين روش ديدن عكس ، تصوير وجود دارد و نور سفيد آن را قابل ديدن مي كند و در انتها نماي زيبايي به آن مي بخشد . 

ويديو طرز ساخت تابلو ب ك لايت

در اين قسمت شاهد ويديويي هستيم از روش ساخت تابلو هاي بك لايت مرحله به مرحله . به شما پيشنهاد مي كنيم اگر علاقه مند به يادگيري ساخت تايبلئ هاي بك لايت مي باشيد اين ويديو را حتما ببينيد .

تابلو باكس نوري

يكي از عناصري كه باعث جلب توجه بيشتر يك شي براي مخاطبان مي شود ، نور و درخشش مي باشد زيرا كمك مي كند تا نماي اشيا چشم نواز تر باشد و بتوان از ديدن آن ها لذت برد . لذا مدت هاست كه براي جذابيت بيشتر تابلو هاي تبليغاتي ، از انواع لايت باكس ها استفاده مي شود . اين تابلوهاي نوري انواع مختلفي دارند و تا اين جايي مقاله كم و بيش با انواع آن آشنا شده ايد . برخي نازك مي باشند و برخي داراي ضخامت زياد . برخي مناسب داخل ساختمان مي باشند و برخي مناسب بيرون از مكان مورد نظر و براي نمايان سازي در انظار عمومي . اما به طور كلي موارد زير به عنوان شاخصه هاي يك لايت باكس و يا تابلو بك لايت شناخته مي شوند : 

ضخامت

يكنواختي پخش نور ( ديدن نشدن رد ال اي دي ها روي صفحه و نماي يك دست و عالي )

داخلي يا خارجي بودن ( ايندور يا اوت دور بودن تابلو )

ديواري ، روميزي ، سقفي يا توكار بودن ( و يا استفاده هاي ديگر .  .  . )

ترانس داشتن يا نداشتن تابلو

قابل تعويض بودن طرح و نماي رويي

چاپ لايت باكس

تا به اين جاي متن متوجه شده ايم كه بك لايت يا لايت باكس نوعي تابلو تبليغاتي مي باشد كه اثر چاپي درقالبي از چوب ، آلومينيوم ، پلكسي گلاس ، كامپوزيت و … ارائه مي شود . 

در چاپ بك لايت مي شود از روشنايي جهت نمايش اثر چاپي استفاده كرد . استفاده از تابلو لايت باكس هاي تبليغاتي روشي مناسب جهت معرفي برند و نام تجاري محصولات مي باشد . همانطور كه از نام بك لايت مشخص مي باشد بك لايت به معناي پشت روشن مي باشد كه جنس ترانسپرت داشته و منبع نور به پشت آن مي تابد و نماي زيبا براي نمايش به عموم براي ما پديد مي آورد . 

منبع نور بك لايت مي تواند يك لامپ كم مصرف يا لامپ هاي ال اي دي و… باشد . تابش نور به چاپ بك لايت منجر به زيبايي تابلو شده و اثر بيشتري در مخاطب مي گذارد و جذابيت بيشتر براي مخاطبان دارد . چاپ بك لايت در پرينتر هاي ديجيتال نظير پرينتر هاي ليزري و پرينتر هاي جوهري صورت مي گيرد . 

نوع چاپ بك لايت از لحاظ جنس متريال چاپي ، كيفيت و ضخامت مي تواند متفاوت باشد و تنها يك نوع براي اين كار وجود ندارد . با چاپ تصاوير رنگي با كيفيت و استفاده مناسب از نور تابلو تبليغاتي مناسبي بدست مي آيد كه هم در طول روز و هم در طول شب زيبايي خاصي را بوجود مي آورد و صحنه اي خيره كننده براي آن ها بوجود مي آورد . بك لايت بايستي مقاوم بوده و در مقابل آب و رطوبت استحكام لازم را داشته باشند . روش چاپ بك لايت مي تواند انواع مختلفي داشته باشد ولي چاپ جوهر افشان و ليزري و چاپ اسكرين از مرسوم ترين روش هاي چاپ بك لايت محسوب مي شود و امروزه اين روش ها بالا ترين ستفاده را در بين باقي روش ها دارند . 

چاپ بك لايت شيشه اي

شيشه ديگر متريال مورد استفاده در چاپ تابلو بك لايت مي باشد كه به دليل غير قابل جذب بودن ، ضد خش بودن ، بي رنگ بودن و شفاف بودن امكان تصاوير مختلف بر روي آن وجود دارد . همچنين شيشه مي‌ تواند به راحتي نور را از خود عبور دهد و نمايي زيبا و يك ست بوجود بياورد ، با اين حال معمولا در چاپ بك لايت شيشه اي از رنگ هاي تيره استفاده شده و طرح هاي ساخته شده به كمك رنگ هاي تيره اغلب طراحي مي شوند و همچنين طرح به گونه‌ اي باشد كه قسمت‌ هاي روشن نسبت به قسمت هاي تيره نور بيشتري را از خود عبور مي دهد و علاوه بر اين كه با اين كار هنگامي كه از پشت شيشه ، نور عبور داده مي شود تصوير روشن شده جلوه بسيار زيادي دارد ، تاثير فوق العاده اي بر روي مخاطب مي گذارد . در طرحي چاپ و ساخت آن از بهترين جوهر ها استفاده شده و با استفاده از دستگاه فلت بر روي شيشه ست شده و قرار مي گيرد . اين موارد منجر به ايجاد جلوه اي زيبا بر روي شيشه شده و موجب مي شود طول عمر آن افزايش پيدا كند وعلاوه بر اين كه عمر آن را افزايش مي دهد نمايي زيبا تر و جذاب تر نيز به آن مي دهد . توجه داشته باشيد اين نوع روي شيشه مقاوم در برابر آفتاب بوده و قابل شستشو مي باشد . به طور كلي آن شيشه در انواع ضخامت هاي مختلف توليد شده و شامل انواع شيشه معمولي ، كلير و كريستالي و يا حتي انواع ديگر نيز مي‌ شود . چاپ استيكر نيز از جمله محبوب ترين بخش هاي آن تبليغات محيطي مي باشد . 

چاپ بك لايت طلقي در چه مواردي استفاده مي شود؟

ديگر دسته از انواع آن ، چاپ طلقي مي باشد . لازم است بدانيد طلق نيز متريالي از جنس پي وي سي است و به علت شفافيت ، سبكي ، مقاومت در برابر شكستگي و انعطاف پذيري در اين نوع از تابلو ها كاربرد دارد . طلق مانند ديگر متريال هايي كه گفته شد قابليت عبور نور را داشته و به همين دليل براي زيبا سازي و اثر بخشي بيشتر مورد استفاده قرار مي گيرد . با اين حال لازم است بدانيد كه متناسب با سليقه مشتري و طلقي در لايت باكس هاي كريستالي و استپ فريم مورد استفاده قرار مي‌ گيرد . 

چاپ بك لايت پلي كربنات چيست؟

دسته ديگري از انواع تابلو هاي بك لايت ، تابلو هاي بك لايت پلي كربنات است كه اين متريال ، متريالي شفاف و پليمري است كه در برابر ضربه و شكسته شدن مقاومت بسيار بالايي دارد و به خاطر ساختار پليمري كه دارد داراي مقاومت بسيار بالا مي باشد . اگر چه ظاهري شبيه به شيشه دارد ، اما به دليل ويژگي هاي منحصر به فرد گزينه مناسبي به جاي شيشه مي باشد و كمي با خود شيشه متمايز است . چاپ بر روي ورق هاي پلي كربنات مزاياي زيادي دارد ؛ زيرا قابليت شستشو دارد و انعطاف پذيري بالايي را دارا است و همين سبب مي شود طول عمر بالاتري نسبت به باقي انواع چاپ داشته باشد . از طرفي تنوع رنگ زياد و سازگاري آن با هر نوع شرايط آب و هوايي موجب استفاده بيش از حد از اين متريال براي اين نوع تابلو شده است . همچنين جالب است كه بدانيد اين متريال در برابر حرارت و نور خورشيد و اشعه يو وي مقاومت زيادي دارد و نور خورشيد نمي تواند تاثير خاصي روي آن بگذارد . همانطور كه گفته شد چاپ بك لايت پلي كربنات داراي رنگ بندي متنوعي است كه شامل آبي ، سفيد شيري ، نقره اي شفاف ، برنز ، بي رنگ ، قرمز ، مشكي ، زرد ، سبز فيروزه اي و سبز مي باشد ولي براي طراحي اين گونه تابلو ها نيازي به استفاده از خيليي رنگ ها نداريد و انتخاب ابعاد و ضخامت و رنگ اين نوع بسته به مكان نصب شده و كاربرد آن متفاوت مي باشد . 

چاپ بك لايت و سوليت

چاپ بك لايت

بك لايت

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.