درباره كاغذ ديواري

سفارش چاپ آنلاين

  • چاپ استيكر خودرو با بهترين كيفيت از آي آر چاپ
  • از مانيتور تا كاغذ
  • نكات ضروري چاپ بنر و تنظيمات فتوشاپ براي چاپ بنر
  • نكاتي در مورد سبك طراحي مينيمال
  • راهنماي استفاده از رنگ سياه در طراحي و چاپ

درباره كاغذ ديواري

۲۱ بازديد

نخستين كارخانه توليد كاغذديواري‌هاي كاغذي، در ايران در دهه 1350 افتتاح شد. اما اولين كاغذ ديواري وارداتي در زمان نوسازي كاخ گلستان و به خاطر علاقه‌ي زياد ناصرالدين شاه به معماري و هنر مغرب زمين بر روي ديوارهاي اين كاخ استفاده شده است. اما در اروپا كاغذ ديواري در قرن دوازدهم و سال‌ها پس از اختراع آن در چين، رواج يافت.

كاغذ ديواري به عنوان يكي از مهم‌ترين اقلام طراحي دكوراسيون‌ داخلي، نقش مهمي در زيباسازي ديوارهاي منازل، ادارات و...  دارد. و به انواع طرح‌دار،  گرافيكي و جديدا پوستر ديواري تقسيم مي‌شوند.

امروزه كاغذ ديواري‌ها بسيار شاد و متنوع هستند و حتي مي‌توانند حس بودن در طبيعت را ايجاد ‌كنند. بعضي از آن‌ها مانند تابلوي نقاشي يا منظره‌اي كاملا طبيعي هستند و با توجه به دكوراسيون منزل خود مي‌توانيد از آن‌ها به خصوص در جاهاي كم‌نور و دلگير يا براي پوشاندن ديوارهاي آسيب‌ديده استفاده كنيد و حال و هواي آن جا را كاملاً تغيير دهيد.
تنوع كاغذ ديواري‌ها آن قدر زياد است كه انتخاب را مشكل مي‌كند، ولي اگر به هدفي كه از دكوراسيون داريد و رنگ و طرح مورد علاقه خود فكر كنيد، كار كمي آسان‌تر مي‌شود.

طرح هاي كاغذ ديواري

امروزه كاغذ ديواري به دليل طرح‌ها و مدل‌هاي متنوع و طيف رنگي بسيار گسترده، كاربردهاي بسياري دارد كه برخي از مهم‌ترين كاربري‌هاي آن عبارتند از:

  • كاغذ ديواري اتاق پذيرايي و مهمان
  • كاغذ ديواري اتاق خواب
  • كاغذ ديواري اتاق كودك

يكي ديگر از كاربري‌هايي كه ميزان استفاده آن نيز روزبروز رو افزايش است، استفاده به عنوان كاغذ ديواري پشت تلويزيون، ال سي دي و ال اي دي مي‌باشد كه نمايي بسيار زيبا به آن مي‌دهد.

 

انواع كاغذ ديواري

كاغذ‌ديواري‌ها اغلب از چاپ و ايجاد يك نماي دكوراتيو بر روي سطح يك لايه‌ي آستر مانند، مثل كاغذ، پارچه يا نظاير آن ساخته مي‌شوند. بنابراين مي‌توان گفت كه ساختار اغلب كاغذ ديواري‌ها از دو بخش، آستر و رخ كاغذ تشكيل شده است. و بر همين اساس و نوع متريال يا فرايند توليد آن به انواع زير تقسيم‌بندي مي‌شوند.


كاغذ ديواري كاغذي و ساده

اين نوع كاغذ ديواري‌ها بسيار نازك و غير قابل شستشو هستند. با چسب مخصوص كاغذ ديواري به ديوار مي‌چسبد و مدت 1 تا 2 سال دوام دارد، معضل اصلي كاغذديواري كاغذي اين است كه به راحتي پاره مي‌شود. به همين دليل براي اتاق كودك مناسب نمي‌باشد و در هنگام جابجا كردن مبلمان منزل بايد دقت كرد تا پارگي در آن پيش نيايد. تنها مزيت اين نوع از كاغذ‌ديواري ها نسبت به انواع ديگر قيمت پايين آن‌ها مي‌باشد.

كاغذ ديواري پي وي سي (PVC)

كاغذديواري هاي ساخته شده از كاغذ با پوشش وينيل (پي وي سي)

اين نوع كاغذديواري ها كه معمول ترين نوع كاغذديواري‌هاي موجود در بازار مي‌باشند داراي لايه‌اي كاغذي هستند كه سطح آن كاملا با وينيل اكرليكي يا پلي وينيل كلرايد (PVC) پوشانيده شده است. كاغذديواري‌هاي پي وي سي به عنوان كاغذديواري قابل شستشو (سايش با اسفنج مرطوب) و قابل كندن از روي ديوار دسته‌بندي مي‌شوند.
اين نوع از كاغذ‌ها تقريبا در تمام محيط‌ها قابل نصب مي‌باشند و نسبت به كاغذديواري‌هاي ساخته شده از كاغذ خالص مقاومت و دوام بهتري در برابر آلوده شدن به چربي و رطوبت دارند. از اين رو كاغذ ديواري‌هاي پي وي سي را با رعايت استاندارد نصب و چسب مناسب در مواردي حتي در حمام و آشپزخانه نيز مي توان نصب كرد.

 

براي شناخت كاغذ ديواري اينجا كليك كنيد

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.